اخبار لوازم خانگی

20 درصد از صادرات فرش دستباف در قم تولید می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 20 درصد از صادرات فرش دستباف از کشور در قم تولید می‌شود که ظرفیت خوبی را در تولید نشان می‌دهد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  فرشته دست‌پاک امروز در بیست و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در تالار امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: در قم بالغ بر 10 هزار نفر به طور جدی در صنعت فرش دستباف مشغول به فعالیت هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در جهت حفظ ظرفیت های تولید فرش دستباف در قم باید مطالبات و خواسته‌های تولیدکنندگان فرش مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: 20 درصد از صادرات فرش دستباف از کشور در قم تولید می شود که ظرفیت خوبی را در تولید نشان می‌دهد.

دست پاک تصریح کرد: فرش قم به لحاظ کیفیت در جایگاه خوبی در سطح دنیا قرار دارد و اعتبار شایسته‌ای در میان کشورهای اروپایی و امریکایی دارد و نباید به این اعتبار خدشه‌ای وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: فرش دستباف در بین محصولات صادراتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است و این یک فرصت مهم در تولید به شمار می رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی رغم چنین ظرفیت‌هایی در تولید در قم هنوز فضای کافی و مناسبی در جهت معرفی تولیدات قم وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این ارتباط احداث نمایشگاه‌های بزرگ در معرفی این محصول ارزشمند به مشتریان داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد.

دست پاک افزود: افتتاح نمایشگاه فرش در قم یک اتفاق مثبت در معرفی فرش است که امیدواریم با ایجاد فضاهای مناسب تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مردم جهان ما را با نام فرش دستباف می‌شناسند و در سطح بین الملل از نظر تولید فرش با کیفیت به ویژه با نام قم زبانزد هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر وضعیت تحریم مشکلاتی را در صادرات فرش به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در حدود  32 درصد از فرش دستباف ایران به آمریکا صادر می‌شد که در وضعیت فعلی باید بازاری برای صادرات فرش جایگزین شود.

دست پاک متذکر شد: تامین مواد اولیه و بازاریابی بخش عمده ای از نگرانی های تولیدکنندگان فرش را از میان می‌برد و باید در این باره تمهیداتی صورت گیرد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟