اخبار لوازم خانگی

اطلاع ازموجودی تولیدات داخلی در اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی

در سال حمایت از تولید ملی، اغلب مردم حتی دقیق نمی دانند چه کالاهایی نمونه مشابه داخلی دارند. در اپلیکیشنی که برای پاسخگویی به این نیاز تهیه شده است، کاربر با جست‌وجوی کالا، از کالای موجود در شهر خود یا شهر همجوار مطلع می‌شود.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مبتکران جهاد دانشگاهی، اپلیکیشن و سایت “حمایت از کالای ایرانی” را در سال حمایت از کالای ایرانی طراحی کرده اند تا به این سوال بخش زیادی از مردم پاسخ دهند که چه کالاهایی نمونه مشابه داخلی دارند. این اپلیکیشن که در قالب کاملا ایرانی طراحی شده است با هدف ایجاد اشتغال و فقرزدایی در استان ها به معرفی کالاهای ایرانی با کیفیت و بومی هر استان می پردازد.

علی عبدی فعال اقتصادی و مبتکر ایده «اپلیکیشن حمایت از کالای ایرانی» در گفتگو با خبرنگار فارس درباره اهداف و راهبردهای این طرح، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشورمان وجود دارد، عدم پیوند دانشگاه و صنعت است؛ در حالی که پیوند این دو حوزه باعث حمایت بهتر از تولید ملی و شکوفایی اقتصاد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات کنونی کشورمان، ترویج مصرف کالای ایرانی است، اما مساله اینجاست که بسیاری از مردم به طور دقیق نمی دانند چه کالاهایی در داخل تولید می‌شود و حتی گاهی سهوا کالاهای خارجی را خریداری می کنند.

عبدی اضافه کرد: این در حالی است که شاید همان کالا از نوع ایرانی اش و با قیمتی مناسب تر در بازار وجود داشته باشد و چه بسا تولیدکننده آن نیز از همشهریان و هم استانی های آن شخص باشد، به همین دلیل بدنبال طراحی ابزاری در فضای مجازی بوده ایم که کالاهای ایرانی و مزیت های موجود در آنها را به مردم معرفی کند.

این فعال اقتصادی گفت: به همین منظور، طراحی اپلیکیشنی با موضوع حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار گرفته تا کالاهای ایرانی در دسترس را به تفکیک شهرها به مخاطبان معرفی کند، قطعا این اقدام باعث بهبود کالاهای داخلی هم خواهد شد زیرا برندسازی به معنای درست و ایجاد رقابت یکی از اهداف مهم این سایت و اپلیکیشن خواهد بود.

عبدی تصریح کرد: در این اپلیکیشن برای هر شهر یک پنل درج می شود که کالاهای موجود در آن شهر را به مردم معرفی می کند و اگر کالای ایرانی مورد نیاز فرد در استان تولید نشود، از شهر یا استان همجوار کالای انتخابی اش به او معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: در طراحی این اپلیکیشن، قیمت کالاها طوری درج خواهد شد که شرایط رقابتی برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فراهم شود و امکان تخفیف های ویژه نیز برای مشتریان فراهم باشد، به گونه ای که خرید از این سایت برای مشتریانش به صرفه باشد.

عبدی افزود: در این فضا همچنین پنلی تعبیه می‌شود که آمار فروش به طور شفاف و ساعتی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، در نهایت نیز 50درصد سود حاصل از این خرید صرف مناطق محروم هر استان خواهد شد و گزارش این موضوع نیز به مردم ارائه می شود.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، با پژوهشگران جهاد دانشگاهی تفاهمنامه امضا شده و از اساتید علوم اقتصادی، مدیریت بازرگانی و کارشناسان پژوهشهای میدانی بهره گرفته میشود؛ تیمور مرجانی رئیس پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران نیز به عنوان ناظر پروژه بر کیفیت طرح نظارت داشته است.

عبدی با بیان این که این طرح، طرحی ملی و در جهت بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور است، تصریح کرد: این اپلیکیشن در بهمن ماه امسال و ابتدا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد و پس از آن، در دیگر استانها فعال خواهد شد/فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟