سایر خبرها

۶ تیم مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به سرمایه‌گذاران معرفی شدند

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر روز یکشنبه ۲۵ آذر مراسم ارائه (دمودی) تیم‌های پنجمین دوره خود را برگزار کرد. این مراسم در سالن اجتماعات مولانای دانشگاه امیرکبیر با حضور مدیران سامسونگ، اساتید و دانشجویان و جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه استارت‌آپ برگزار شد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر روز یکشنبه ۲۵ آذر مراسم ارائه (دمودی) تیم‌های پنجمین دوره خود را برگزار کرد. این مراسم در سالن اجتماعات مولانای دانشگاه امیرکبیر با حضور مدیران سامسونگ، اساتید و دانشجویان و جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه استارت‌آپ برگزار شد.

پنجمین دوره‌ شتاب‌دهی مرکز فناوری سامسونگ که از تیر امسال آغاز شده بود، با انتخاب برترین تیم‎های استارت‌آپی به پایان رسید. در پنجمین دمو‌دی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر تیم‌های دادسان، اینووان، نکسو، تیم کمپ، اوتیچر و بی‎پارک به عنوان تیم‌های منتخب این دوره، فرصت پیدا کردند ایده‎های نوآورانه و برنامه‎های خود را برای سرمایه‌گذران و جمعی از اهالی رسانه‎ معرفی کنند.

فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های مرکز فناوری گفت: « جوایزی که تیم‌های مستقر در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر دریافت کرده‌اند و درخشش‌ این تیم‌ها در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی که با استقبال سرمایه‌گذاران هم روبرو شده، نشان دهنده موفقیت مرکز فناوری سامسونگ‌-امیرکبیر در رشد و پرورش ایده‌های خلاق و نوآورانه است».

مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در مورد برنامه‎های این شرکت برای توسعه مرکز فناوری گفت: « مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر تنها شتاب‌دهند‌ه‌ای در ایران است که بر مبنای مسئولیت‌های اجتماعی پایه‌گذاری شده است و برای پیشرفت این مرکز ما در نظر داریم طی سال آینده از نظر فیزیکی و تجهیزاتی مرکز را توسعه دهیم تا بتوانیم تعداد تیم‌ها و ایده‌های نوآورانه بیشتری را حمایت کنیم».

مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری و حمایت تجهیزاتی و فنی سامسونگ در محل برج فناوری دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد.

تیم‌های جذب شده در این مرکز از خدماتی همچون فضای کاری رایگان، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش و… برخوردار می‌شوند. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر هیچ‌گونه مالکیتی بر روی شرکت‌ها و محصولات نخواهد داشت و تمامی سهم آن در اختیار صاحبان ایده‌ و استارت‌آپ‌ها خواهد بود. تمرکز اصلی فعالیت این مرکز در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی سامسونگ مانند بهداشت و سلامت، محیط‌ زیست، انرژی، آموزش، پژوهش و توسعه پروژه‌های کاربردی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در این مراسم با اشاره به همکاری این دانشگاه با شرکت سامسونگ گفت: « فعالیت‌ مرکز فناوری و فضای کارآفرینی موجود در آن دستاورد بزرگی برای دانشگاه امیرکبیر محسوب می‌شود که با همکاری شرکت سامسونگ صورت گرفته است و خوشحالیم که توانسته‌ایم زیرساختی را ایجاد کنیم تا جوانان و دانشجویان بتوانند اهداف خود را پیش ببرند».

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر در مورد فعالیت‌ مراکز رشد این دانشگاه گفت: « چهار سال پیش تنها ۱۴ تیم نوآور در مرکز رشد دانشگاه مستقر بود در حالی که امروز ۱۲۳ تیم نوآور و شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه مستقر هستند. همچنین درصد موفقیت در مرکز رشد دانشگاه امیرکبیر نرخی بالاتر از استاندارد مراکز رشد دانشگاه‌های بین‌المللی است و ما امروز شاهد هستیم که برای استقرار ۶ تیم در دوره آینده شتاب‌دهی مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ۵۰۰ درخواست ارسال شده است».

مراسم پایان دوره تیم‌های پنجمین دوره مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در نهایت با تقدیر از اساتید و مربیان این مرکز و تجلیل از تیم‌های برتر به پایان رسید.

انتهای پیام/
 

نظر شما چیست؟