اخبار لوازم خانگی

نایب رئیس اتاق اصناف ایران:رفع محدودیت های واردات لوازم خانگی و تلفن همراه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جلال الدین محمد شکریه نایب رییس اول اتاق اصناف ایران اظهار کرد: فروش فوق العاده ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جلال الدین محمد شکریه نایب رییس اول اتاق اصناف ایران اظهار کرد: فروش فوق العاده برای ایام پایانی سال باید واقعی باشد و اگر یک قیمتی داده شود که بالاتر از قیمت واقعی است و بعد بر روی آن تخفیف داده شود، مورد قبول نیست و براین روند برای ایام پایانی سال حتما نظارت صورت می گیرد.

وی افزود: فروش فوق العاده در غالب نمایشگاههای صنفی برگزار می‌شود و امیدواریم که بر اساس نظارت هایی که در سال جاری بر فعالیت نمایشگاههای بهاره داریم دیگر شاهد عرضه کالاهای کم کیفیتی نباشد.

نایب رییس اول اتاق اصناف ایران ادامه داد: برای سال آینده و ایام پایانی سال مشکلی برای ارزاق عمومی مردم نداریم و مشکلی که در اوایل سال جاری شاهد بودیم و کالا از تهران به شهرستان ها ارسال نمی‌شد به خاطر بالارفتن لحظه ای قیمت دلار بود.

وی تصریح کرد: در بخش کالاهای وارداتی بزرگ مانند لوازم خانگی و تلفن همراه محدودیت های داریم که بر اساس رایزنیهایی که با مسئولان مربوطه انجام شده این مشکلات در حال رفع است.

دکترها مغازه دار شده اند

شکریه گفت:  اصناف حلقه آخر در تنظیم بازار و اسطه تولید تا فروش هستند و فعالیت آنها توسط جداول سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به راحتی قابل رصد است. در میان اصناف دامپینگ و احتکار زیاد دیده نمیشود  و سلطان هم ندارند و تنها بنگاه اقتصادی هستند که فعالیت آنها هویدا است و توسط اتحادیه ها، اصناف و تعزیرات حکومتی رصد میشوند.

وی افزود: اصناف با 8 میلیون و 500 هزار نفر بزرگترین قطب کارفرمایی بخش خصوصی است و سرمایه واحد های صنفی ما در نظام بانکی بخش قابل توجه از نظام پولی کشور را دارند و کمترین اخراج در این بخش است و اشتغال تقریبا پایدار دارند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت صادرات محور بودن تولیدات و خدمات اصناف، گفت:در دنیا شرکت های کوچک نیز سهم قابل توجهی از صادرات را دارند که این امر در میان اصناف ما خیلی کم اتفاق میافتد.

وی اظهار داشت: سرریز بیکاران و افراد جویای کار به بخش اصناف می‌آیند و این امر باعث شده است که میزان صنوف حاضر در یک بخش بیشتر از تقاضای موجود باشد که این امر مشکلاتی برای خود اصناف و حتی مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

از طریق تلویزیون قابلمه می فروشند و  مالیاتی نمی‌دهند

شکریه افزود: فارغ التحصیلانی دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا که به دلیل عدم یافتن شغل به فعالیت های صنفی پرداخته اند بسیار زیاد است این باعث می‌شود که واحد های صنفی نیز نتوانند خود را اداره کنندو افراد ظرف مدت کوتاهی حرفه خود را  عوض می‌کنند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: این روزها فروش در فضای مجازی به شدت افزایش یافته و باعث شده است که اصناف کنار روند اما مالیات از همین بخش(اصناف) گرفته می شود و افرادی که در فضای مجازی فروش دارند و حتی از طریق تلویزیون قابلمه می فروشند،  مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و بیشترین فشار به اصناف وارد می شود؛ چقدر می خواهند اصناف را فشار دهند؟ /تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟