اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید یخچال فریزر‌های دوقلوی سامسونگ/ دوقلوها در آشپزخانه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مراحل انتخاب یخچال مناسب احتمالا یکی از سخت‌ترین و پیچید‌ه‌ترین ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مراحل انتخاب یخچال مناسب احتمالا یکی از سخت‌ترین و پیچید‌ه‌ترین خریدهایی است که در هر خانواده انجام می‌شود. حضور سری‌های متعدد و متنوعی مثل سایدبای‌ساید، یخچال‌ و فریزرهای دوقلو، یخچال‌ و فریزرهای درب بالا و پایین، درب فرانسوی و… با طراحی و قابلیت‌های متفاوت کار انتخاب را بیش از پیش سخت می‌کند. با وجود این موضوع آشنایی با ویژگی‌های هر یک از این سری‌ها کمک می‌کند تا در نهایت خریدی بهینه، هوشمند و درعین حال مقرون‌به‌صرفه‌ داشته باشیم.

از میان سری‌های موجود در بازار، یخچال‌های‌ دوقلو با وجود شباهت به سایدبای‌سایدها دارای مزیت‌های منحصربه‌فردی هستند. این سری از یخچال‌ها به خاطر داشتن قابلیت‌هایی همچون قیمت مناسب و ظرفیت بیشتر همواره مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته‌اند. این ویژگی‌ها موجب شده تا دوقلوها حتی با وجود سری‌های جدید ساید‌بای‌ساید، درب فرانسوی و… هنوز هم در بازار یخچال سهم عمده‌ای داشته باشند و یکی از گزینه‌های همیشگی خانواده‌ها در زمان خرید یخچال قرار بگیرند. به خصوص برای خانواده‌هایی که هنوز در ابتدای زندگی مشترک خود هستند و علاقه‌مند به خرید یخچال مقرون‌به‌صرفه هستند.

این سری از یخچال‌ها به خاطر ابعاد مناسب خود محبوبیت زیادی بین خانواده‌هایی دارد که هر چند سال یک بار زحمات اسباب کشی را متحمل می‌شوند. در واقع با جدا بودن یخچال و فریزر، هم حمل و نقل دستگاه راحت‌ است و هم جاگذاری آنها در خانه ساده‌تر از سری‌های دیگر همچون ساید‌بای‌ساید انجام می‌شود.

در این میان یخچال‌های دوقلوی سامسونگ با بهره‌مندی از موتور دیجیتال اینورتر، جریان برودتی یکنواخت در تمام طبقات، قابلیت «بدون برفک واقعی»، ویژگی سرمایش قدرتمند، درب‌های معکوس شونده و… به عنوان محصولی کم‌مصرف، منعطف و مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. در ادامه به طور مختصر قابلیت‌های دو مدل RR20 و RZ20 از میان مدل‌های متتوع یخچال‌ فریزرهای دوقلوی سامسونگ را مرور می‌کنیم.

 

دوگانه‌های کم‌مصرف

داشتن دو دستگاه یخچال و فریزر در خانه باعث می‌شود تا نگرانی‌های رایجی در مورد میزان مصرف انرژی و البته طول عمر محصولات به وجود بیاید. این نگرانی در یخچال و فریزرهای دوقلوی سامسونگ با وجود موتور هوشمند دیجیتال اینورتر رفع شده است. در موتورهای دیجیتال اینورتر سرعت دور موتور با باز و بسته بودن درب یخچال تنظیم می‌شود، به این ترتیب براساس نیازهای مختلف سرمایشی، سرعت موتور در چند سطح متفاوت تنظیم می‌شود تا هم مصرف انرژی کاهش یابد و هم صدای کمتری تولید شود.

علاوه بر این یخچال‌ فریزرهای دوقلوی سامسونگ از سیستم «سنسور هوشمند» بهره می‌برند. این سنسورها کار بهینه‌سازی دما، رطوبت و مصرف انرژی یخچال را بر عهده دارند. به این فهرست می‌توان سیستم روشنایی «تاور ال ای دی» را اضافه کرد که ضمن روشنایی بالای داخل یخچال، هیچ گرمایی را از خود بروز نمی‌دهد تا میزان مصرف انرژی بیش از پیش کاهش یابد.

 

سرمایش بدون برفک

خالی کردن برفک از یخچال و فریزر از جمله اتفاقات عذاب‌آوری است که احتمالا تعداد زیادی آن را تجربه کردند. بیرون آوردن غذاها و خوراکی‌ها از دستگاه و خالی کردن تمامی کشوها وقت‌گیر و دشوارتر از آن است که بتوانیم هر چند وقت یکبار انجام دهیم. به همین دلیل در یخچال و فریزرهای دوقلوی سامسونگ قابلیت «بدون برفک واقعی» به کار گرفته شده تا دیگر نیازی به برفک‌زدایی نباشد. در این قابلیت خنک‌کنندگی و سرمایش غذاها به طور کاملا یکنواخت انجام می‌شود تا دیگر برفک و توده یخی در یخچال و فریزر به وجود نیاید.

بر روی بدنه یخچال‌ و فریزرهای دوقلوی سامسونگ دو نمایشگر ال‌ای دی لمسی طراحی شده تا تنظیمات دلخواه خود را به راحتی اعمال کنید. برای مثال زمانی که نیاز دارید تا غذایی را به سرعت خنک کنید می‌توانید با انتخاب حالت سرمایش قدرتمند (Power Cool) این کار را انجام دهید.

برای زمان‌هایی که به مسافرت خانوادگی می‌روید و غذای کمتری در یخچال دارید می‌توانید با انتخاب حالت «تعطیلات» یا «اکو» ضمن صرفه‌جویی در مصرف برق، طول عمر دستگاه را افزایش دهید.

 

 دمای یکسان در همه جا

یکی از امکانات منحصربه‌فرد یخچال و فریزر سامسونگ قابلیت Multi flow است. این قابلیت باعث ایجاد جریان برودتی یکنواخت و یکسان در همه طبقات می‌شود. حفظ و بازیابی دمای سرد در هنگام باز و بسته شدن درب فریزر، دیگر مزیت‌ Multi flow است.

جدا بودن یخچال و فریزر از یکدیگر امکان جابجایی و جاگذاری آنها در دکور آشپزخانه را راحت و ساده کرده است. این قابلیت کمک می‌کند تا چنانچه آشپزخانه کوچک و جمع‌وجوری دارید، فریزر را در مکان دیگری از خانه قرار دهید. برای راحتی جاگذاری هر دو دستگاه در آشپزخانه یخچال‌ فریزرهای دوقلوی سامسونگ از ویژگی  نوآورانه «درب‌های وارونه» بهره می‌برند. در این قابلیت هر دو دستگاه یخچال و فریزر به درب‌های معکوس شونده مجهز هستند که می‌توانید طبق سلیقه یا دکور آشپزخانه خود جوری درب‌ها را تنظیم کنید که از سمت راست یا چپ باز شوند.

دوقلوهای مدل RR20 و RZ20 با ظرفیت 348 و 277 لیتر طراحی و عرضه شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟