سایر خبرها

طرحی برای کنترل مشترکان پرمصرف برق

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار مشترک دیماندی در شهر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار مشترک دیماندی در شهر تهران، به کنترل هوشمند مجهز شده‌اند و مقرر شده که ۵۲ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی (مشترکان بزرگ با مصرف بالای ۳۰ کیلووات) توسعه یابد.

حسین صبوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، قرار شده نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف صورت بگیرد، اظهار کرد: تاکنون مصوبه‌ای در این راستا ابلاغ نشده، اما شرکت توزیع برق تهران در این راستا اقداماتی را انجام داده است که می‌توان به طرح فهام (طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) اشاره کرد.

وی، درباره آخرین وضعیت طرح فهام، گفت: این پروژه سه سال است که آغاز شده و تا سه سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت و هدف از توسعه کنتورهای هوشمند، کنترل مصرف قید شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه صورت خواهد گرفت، ایجاد مرکز مانیتورینگ برای ۵۲ هزار مشترک دیماندی است که قصد داریم در سریع‌ترین زمان ممکن این طرح را نیز اجرایی کنیم.

در همین راستا، هادی مدقق – مجری طرح فهام – به ایسنا گفت: برای این‌که بتوانیم به هدف تکمیل نصب کنتور هوشمند برای ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی در کل ایران برسیم، نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که به محض تأمین این اعتبار پروژه، به‌طور کامل اجرایی خواهد شد؛ تاکنون ۲۰۰ هزار کنتور از طرح تجهیز ۴۵۰ هزار کنتور تجهیز شده که باید گفت نسبت به برنامه، بسیار عقبیم و لازم است که سرعت بیش‌تری در اجرای آن صورت بگیرد.

وی، اولویت اجرای این طرح را با مشترکان دیماندی و چاه‌های کشاورزی دانست و افزود: پس از اجرایی شدن این طرح برای این دسته از مشترکان، باید برای دیگر مشترکان نیز هدف‌گذاری صورت بگیرد و در موافقت‌نامه‌های امسال پیش‌بینی شده که این طرح نهایتاً تا پایان امسال اجرایی خواهد شد و باید گفت که به لحاظ تولید کنتورهای هوشمند، هیچ مشکلی در داخل کشور وجود ندارد و اگر منابع مالی تأمین شود، سازندگان و پیمانکاران با سرعت بیش‌تری می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

مدقق، با اشاره به نتایج مثبت تجهیز کنتورهای هوشمند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی و زیرساخت‌هایی که سال گذشته ایجاد شد، توانستیم از طریق کنتورهای هوشمند، ۱۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف بار را لحاظ کنیم و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز با توسعه کنتورهای هوشمند بتوان این عدد را به ۱۵۰۰ مگاوات رساند.

اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند که جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده، دو سال پیش در وزارت نیرو به تصویب رسید؛ در این طرح اولویت با مشترکان بزرگ با مصرف بالای ۳۰ کیلووات و چاه‌های کشاورزی بود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بود تمام ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی که بیش از ۵۰ درصد بار مصرفی کشور مختص به این دو بخش می‌شود، به کنتورهای هوشمند تجهیز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟