اخبار لوازم خانگی

محبوب ترین کاربرد فناوری 5G به اینترنت اشیا رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نسل پنجم اینترنت به شدت مورد توجه ارائه کنندگان سرویس های مخابراتی قرار ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نسل پنجم اینترنت به شدت مورد توجه ارائه کنندگان سرویس های مخابراتی قرار گرفته است تا جایی که از هم اکنون شبکه های مبتنی بر این فناوری نوید ارائه خدمات متنوع در این حوزه را می دهند.

بر اساس بررسی های انجام شده استفاده از فناوری نسل پنجم از آغاز سال 2020 میلادی گسترده و فراگیر می شود. در این میان نتایج یک پژوهش که توسط موسسه گارتنر صورت گرفته محبوب ترین کاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم را مشخص کرده است.

بررسی های تخصصی این موسسه نشان می دهد که استفاده از اینترنت اشیاء در صدر این جدول قرار خواهد گرفت. موضوعی که می تواند باعث ایجاد رقابت نفسگیر میان شرکت های لوازم خانگی برای تولید و ارائه محصولات به روزتر و با مطابقت بیشتر اینترنت اشیاء شود. در این میان 59 درصد از صاحبان مشاغل و متخصصان حوزه فناوری بر این امر تاکید کرده اند.

جایگاه دوم استفاده از فناوری مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه به دریافت و مشاهده ویدئوهای فوق دقیق از طریق گوشی های هوشمند و غیره اختصاص خواهد یافت.

رتبه های سوم تا ششم در این زمینه نیز مربوط به ارائه خدمات اتوماسیون و کنترل، دسترسی به خدمات بی سیم ثابت، تحلیل عملکرد و ردگیری موقعیت مکانی است.

همچنین این تحقیق نشان می دهد که استاندارد مخابراتی نسل پنجم بین ۳ تا ۵ سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این امر باعث کاهش شدید استفاده از خطوط تلفن ثابت و دیگر روش های ارتباطی خواهد شد. از سوی دیگر شرکت های تجاری و خصوصی نیز استقبال قابل توجهی از این فناوری به عمل خواهند آورد و خدمات متنوعی را بر همین اساس ارائه می کنند.

ازجمله دیگر کاربردهای فناوری مخابراتی نسل پنجم که محبوبیت کمتری خواهند داشت، می توان به خدمات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هوشمندسازی شهرها، شناسایی چهره، بلاک چین، تامین امنیت عمومی، خودران کردن خودروها و تولید انواع حسگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟