سایر خبرها

تامین کالاهای اساسی از اولویت‌های سازمان بنادر است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام این‌که ساخت سیلوهای ۴۵ هزار تنی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام این‌که ساخت سیلوهای ۴۵ هزار تنی بندر انزلی توسط کشتیرانی دریای خزر به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده است، گفت: تامین به موقع کالاها به خصوص کالاهای اساسی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

حمیدرضا آبایی در آیین بهره‌برداری از سیلوهای 45 هزار تنی بندر انزلی به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بی شک در مقطع کنونی و به جهت حساسیت به وجود آمده توسط کشورهای متخاصم، ایجاد زیرساخت‌های لازم در بنادر برای اطمینان از تامین به موقع کالاها به خصوص کالاهای اساسی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است و این مهم در اولویت  کاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار دارد.

وی با بیان این‌که سهم 7 درصدی از تجارت دریای خزر ایران در چهل سال اخیر به 24 درصد رسیده است، افزود:  درگروه کالایی غلات سهم 7 درصدی به 68 درصد افزایش یافته است.  این اقدام بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تغییر الگویی بازار در حوزه دریای خزر صورت گرفته که مطابق آن سهم فلزات 59 درصد کاهش  یافته است.

آبایی با یادآوری این‌که برای اولین بار است که یک شرکت حمل‌ونقلی در ساخت سیلو سرمایه‌گذاری می‌کند، بیان کرد: با بهره‌برداری از سیلوی 45 هزار تنی، 360 هزار تن به ظرفیت نگهداری غلات در بندر انزلی افزوده می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به این‌که ساخت این سیلوها به پیشرفت 70 درصد رسیده است، افزود:  از مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم یک کشتی را به نام بندر انزلی نامگذاری کند./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟