سایر خبرها

ارسال ۸۶۸ پرونده تخلف به مراجع قضائی در دی ماه 97

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه ۱۳۹۷، تعداد ۸۶۸ ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه ۱۳۹۷، تعداد ۸۶۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت هم زمان از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان داخلی، در دی ماه امسال تعداد بیش از ۳۶۰ هزار مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفته و از این تعداد ۸۶۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شده است.

در این بازه زمانی استان تهران با ۶۲۶۹ مورد بازرسی و ۱۷۴ مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از ۵۵ میلیار ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را بین استان‌ها داشته اند.

همچنین خراسان شمالی با ۴۷۵ مورد بازرسی و تشکیل ۲ پرونده تخلف، قم با ۳۲۹ مورد بازرسی و تشکیل ۲ پرونده و خوزستان با با ۱۸۰ مورد بازرسی و تشکیل ۳ پرونده، کمترین تعداد تشکیل پرونده را بین استان‌ها داشته است.

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با گروه‌های لوازم پزشکی با ۵۰ میلیارد ریال، لوازم یدکی با ۵ میلیارد ریال، سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی با ۴ میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با ۳ میلیارد ریال و لوازم رایانه با ۲ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟