فناوری

نخستین سیم کارت مجهز به 5G در چین عرضه می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نسل پنجم از شبکه تلفن همراه (5G)، جدیدترین نسل سیستم های ارتباطات سیار ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نسل پنجم از شبکه تلفن همراه (5G)، جدیدترین نسل سیستم های ارتباطات سیار سلولی است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه شده است.

اهداف این نسل از شبکه تلفن همراه، افزایش سرعت انتقال داده تا 20 گیگابایت بر ثانیه، افزایش ظرفیت سرویس دهی به کاربران شبکه، کاهش تاخیر شبکه و بهینگی بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر و در نهایت پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت تعریف شده است.

شرکت مخابراتی چاینا تله کام اولین سیم کارت نسل پنجم خود را برای گوشی های همراه تولید کرده است.

تولید این سیم کارت از همکاری دو شرکت سوهوچاینا و چایناتله کام بوده و پکن اولین شهر برای استفاده از این سیم کارت ها خواهد بود.

شرکت چایناتله کام در شش نقطه چین مخابرات نسل پنجم را راه اندازی کرده است ودر این زمینه دو اپراتور دیگر چینی به نام چاینا یونیکام و چاینا موبایل از برنامه های خود خبر دادند.

اپراتور چاینا یونیکام یک گوشی هوشمند نسل پنجم را آزمایش کرده و اپراتور دیگر ترمینال های مخابراتی نسل پنجم را تست می کند.

شبکه نسل پنجم در کشور چین در نیمه نخست سال 2019 تجاری سازی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟