سایر خبرها

تولید برندهای خارجی درون مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یک مقام مسئول از رونق ترخیص کالاها و مواد اولیه مورد نیاز تولید با مصوبه اخیر هیئت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  یک مقام مسئول از رونق ترخیص کالاها و مواد اولیه مورد نیاز تولید با مصوبه اخیر هیئت وزیران خبر داد و گفت: برندهای خارجی را درون مناطق آزاد تولید خواهیم کرد.

محسن نریمان در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ترخیص کالاهای مانده در مناطق آزاد به دلیل بخشنامه‌های ارزی اظهار داشت: با توجه به بخشنامه هیئت وزیران، به نظر می‌رسد رونق مجدد، دوباره به مناطق آزاد برگردد چرا که بسیاری از واحدهای تجاری به دلیل عدم دسترسی به کالا و محدودیت‌هایی که در حوزه ترخیص واردات صورت گرفته در دوران نوسانات ارزی با مشکلاتی مواجه بوده است.

وی افزود: بر اساس آمارهایی که به دست ما رسیده، تعداد زیادی از واحدهای تجاری طی ماه‌های گذشته تعطیل شده بودند که هم‌اکنون می‌توانند مجدد به کار بازگردند.

نریمان تصریح کرد: ایجاد رونق، اشتغالزایی، تسهیل صادرات و واردات از جمله مأموریت‌های اصلی مناطق آزاد در کشور است که به همین منظور تمام تلاش این بوده که بتوان مناطق آزاد را پایلوتی برای یک تجارت بدون مانع در اختیار داشت درحالی‌که که طی ماه‌های گذشته به دلیل شرایط خاص کشور، این فرصت از مناطق آزاد سلب شده بود.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: مأموریت اصلی مناطق آزاد آن است که بتوانند کمک‌حال سرزمین اصلی باشند که بر این اساس، روابط مناسبی را با همسایگان برقرار کرده و راه تجارت با آنها را هموار نموده است.

به گفته وی، هم‌اکنون بسیاری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ارتباط مناسبی با همسایگان دارند که طی سال‌های اخیر به لحاظ اقتصادی و فرهنگی شکل گرفته و تعاملات فرهنگی و اقتصادی، دو طرف را ناگزیر از تعمیق همکاری‌ها کرده است.

نریمان خاطرنشان کرد: اگر منافع یک کشور با همسایگان خود گره بخورد، به طور قطع محدودیت‌هایی همچون تحریم، اجازه شکنندگی اقتصاد آنها را نخواهد داد چرا که تحریم‌کنندگان دیگر قادر نیستند که به راحتی در مورد یک کشور تصمیم بگیرند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس اظهار داشت: تعامل با همسایگان از سوی مناطق آزاد، یک رابطه کاملاً برد ـ برد است که می‌تواند مناطق آزاد را جدای از محدودیت‌های تحریمی و سختگیری‌های بین‌المللی نماید.

وی ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران را از جمله اقداماتی دانست که هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بخصوص ارس به شکل جدی صورت گرفته و علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، طی سال جاری با رشد جذب سرمایه‌گذاران مواجه بوده‌ایم.

نریمان گفت: علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها در حوزه صادرات غیرنفتی طی ماه‌های گذشته، رشد را تجربه کرده‌ایم و البته در مقابل وارداتمان نیز کاهش یافته است. همچنین تراز تجاری مثبتی را هم‌اکنون تجربه می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس افزود: تصمیم جدی ما آن است که بتوانیم برندهای خارجی را در مناطق آزاد، مستقر و تولید مشترک تحت لیسانس با آنها داشته باشیم که بر این اساس در برخی حوزه‌ها از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، این اتفاق رقم زده شده است./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟