اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت لوازم خانگی با کیفیت آنها متناسب نیست

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی با کیفیت آنها متناسب نیست و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی با کیفیت آنها متناسب نیست و این قیمت های خارج از عرف به دلیل جو هیجانی بازار و تغییر قیمت ارز است.

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع وضعیت بازار لوازم خانگی و با حضور رسول جهانگیری عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به روی آنتن رفت.

محمد طحان پور در آغاز درباره وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی اظهار داشت: بازار روال خودش را طی می کند و خوشبختانه تولید داخل به اندازه کافی وجود دارد. البته در چند ماه گذشته به دلیل نوسانات ارز، قیمت کالاها بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، زیرا مواد اولیه ساخت این لوازم، گران شده بودند.

وی افزود: به دلیل گرانی، کالاها برای مدت ها در انبارها مانده بود، اما خوشبختانه حدودا ۱۰ روز است که مشتری ها به بازار می آیند و خرید انجام می شود و وضعیت بعضی از کالاهای داخلی به شکل فوق العاده ای خوب است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره علت ماندن کالاهای لوازم خانگی تولید داخل در انبارها در چند ماه گذشته، گفت: این کالاها برای گران شدن در داخل انبارها نمانده بودند بلکه به دلیل کالاها خیلی گران شدند به طوری که قیمت محصولات ایرانی به قیمت کالاهای خارجی رسیده بودند، فروشی در بازار نداشتند و در واقع به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، کالاها در انبار ماندند. این وضعیت سبب شد مردم به سمت تعمیرات لوازم قدیمی روی بیاورند و تنها برای جهیزیه اقدام به خرید می کردند.

در ادامه رسول جهانگیری با تصریح بر اینکه افزایش برخی از کالاها در صنف لوازم خانگی هیجانی است، گفت: افزایش قیمت این کالاها با کیفیت آنها متناسب نیست و این قیمت های خارج از عرف به دلیل جو هیجانی بازار و تغییر قیمت ارز است و البته خود به خود با گذشت زمان، آرامش لازم به بازار باز می گردد.

وی اضافه کرد: شرایط و وضعیت قیمت های لوازم خانگی با وجود گران شدن، اما پس از آنکه بازارهای ارز و طلا به آرامش رسید، لوازم خانگی نیز در حال حاضر به آرامش رسیده است و خیلی از تولیداتی که در کشور انجام می شود، فروش مناسبی پیدا کرده اند و این موضوع به دلیل قابلیت رقابت این کالاها با نمونه های خارجی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف با بیان اینکه درصد افزایش برخی از کالاها متفاوت است، گفت: بیشتر افزایش قیمت مربوط به لوازم خانگی بودند که مواد اولیه شان از خارج از کشور تامین می شدند. متولی این حوزه و رصد قیمت کالا سازمان حمایت از مصرف کننده است، اما به هر حال باید بپذیریم افزایش هزینه های تحمیلی به بخش تولید سبب افزایش قیمت شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟