سایر خبرها

14 میلیارد ارز به کالاهای اساسی اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد ارز به کالا‌های ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد ارز به کالا‌های اساسی است.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در آخرین نشست این اتاق بازرگانی با بیان اینکه تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد ارز به کالا‌های اساسی است، گفت: انتظار می‌رود دولت مدیریت قیمت ارز را به نحوی انجام دهد که واقعیت‌های بازار در نظر گرفته شود ضمن اینکه یارانه نقدی نیز به دهک‌هایی اختصاص یابد که مستحق آن باشند پس باید در مجموع شرایطی را فراهم کرد که اقتصاد سالم‌تر باشد.

وی با برشمردن ۴ نرخ برای ارز در شرایط کنونی اقتصاد اظهار کرد: زمزمه اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تولید یک میلیون خودروی ارزان به گوش می‌رسد که جای سوال دارد.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ادغام پنج بانک در بانک سپه گفت: دولت باید درباره ترازنامه این بانک‌ها شفاف سازی کند و اگر قرار است ضرر و زیان آنها را در این ادغام جبران کند کاملاً مشخص کنند که از چه منبعی این هزینه را پرداخت خواهند کرد. چراکه ادغام بانک‌ها نباید همچون ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز و صندوق‌های قرض الحسنه از جیب دولت پرداخت شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران  اظهار کرد: از دولت و بانک مرکزی تقاضا داریم هر چه سریع‌تر تک نرخی کردن ارز را انجام دهند و شرایط رانت و فساد را از بین ببرند.

خوانساری با اشاره به اینکه سال ۹۸ را سالی سخت برای اقتصاد ایران دانست و گفت: علیرغم این سال سخت، اما فعالان اقتصادی نشان دادند که سرنوشت و آینده اقتصاد برایشان مهم است و بر روی آن حساس هستند. ضمن اینکه حضور حداکثری آنها در دوره نهم انتخابات اتاق‌های بازرگانی این موضوع را ثابت کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: نظرسنجی‌ها نشان داد اگرچه بالای ۸۰ درصد از پرسشگران نظرسنجی اتاق بازرگانی تهران از آینده اقتصاد ناامید هستند، اما نسبت به تصمیمات و عملکرد اتاق بازرگانی دیدگاه مثبت داشته و کارنامه اتاق را قابل قبول می‌دانستند.

این مقام مسئول معتقد است یکی از دلایل موفقیت اتاق بازرگانی تهران هیئت نماینده آن است که به لحاظ هماهنگی، همسویی و وجوه کارشناسی دوره منحصر به فردی را رقم زدند و البته برای اعضای خود مسئولان و کارگزاران نظام مفید بودند.

خوانساری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیئت دولت در شهریور ماه امسال گفت: برای اولین بار مقام معظم رهبری از اتاق بازرگانی صحبت به عمل آورده و بهره گیری از تصمیمات اتاق را به دولتمردان توصیه کردند که به نظر اتاق بازرگانی گوش فرا دهند./خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟