اخبار لوازم خانگی

چگونه برخی در آشفته بازار لوازم خانگی سود می کنند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور گفت: در شهرهای مرزی مثل بانه، سودجویان با تغییر دادن برند ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور گفت: در شهرهای مرزی مثل بانه، سودجویان با تغییر دادن برند ایرانی به نام خارجی دست به فروش لوازم خانگی بدون گارانتی زده‌اند.

چند وقتی است در شهرهای مرزی مثل بانه، سودجویان با تغییر دادن برند ایرانی به نام خارجی دست به فروش لوازم خانگی بدون گارانتی زده‌اند که این موضوع باعث ضرر به تولید کننده می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تأکید کرد: مردم حتما اطلاع پیدا کنند که هر تلفنی با پیش شماره ۹۱۸ برای بانه نیست، بلکه برخی از دارندگان این پیش شماره در تهران فعالیت می‌کنند و سودجویان با تغییر برند ایرانی به نام خارجی و گران‌تر فروختن اجناس به مردم، دنبال کسب سود بیشتر و ضرر به تولید کننده هستند، اما با تلاش‌های بسیار بعضی از این افراد در حوالی جاده ساوه که محصولات را انبار کرده بودند، دستگیر شدند.

فروش لوازم خانگی با کارت ملی

طحان پور تصریح کرد: سودجویان با کارت ملی، لوازم خانگی خریداری می‌کنند ولی به جای استفاده، در بازار با یک‌ میلیون پایین تر از قیمت بازار به فروش می‌رسانند و سود می‌کنند، مثلا با خریدن لوازمی مانند یخچال ساید که اگر دربازار  ۱۰ میلیون تومان باشد با کارت ملی ۶ میلیون تومان خریداری می‌کنند، حتی برخی از این افراد پس از نصب کردن لوازم توسط نصاب که یکی از راه‌های کم کردن فروش لوازم منزل توسط مردم بود، با باز کردن محصول و فروش سود می کنند.

برخورد اتحادیه با نمایندگی لوازم خانگی غیر واقعی 

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی افزود: اگر شرکت‌های لوازم خانگی اعلام کنند که برخی از نمایندگی‌ها غیر قانونی و مربوط به شرکتشان نیست، موارد متخلف را تعطیل می‌کنیم.

وی ضمن تأیید بر عدم عرضه کالای برخی از برندها گفت: این اتفاق بیشتر در برندهای اروپایی  روی می‌دهد که محصولات آنها به صورت آماده به کشور می‌آمد. نمایندگی‌های فروش برخی از این برندهای اروپایی همان‌طور که گفتید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود کالا نمی‌فروشند، اما مغازه‌هایی را در امین‌حضور اجاره کردند و محصولات خود را با ۲ برابر قیمت نمایندگی به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تصریح کرد: کسانی که برای خرید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای این برندها مراجعه می‌کنند، به مغازه‌های اجاره‌ای یاد شده  خود حواله داده می‌شوند تا بتوانند محصولات خود را خارج از نمایندگی با قیمت ۲ برابری به فروش برسانند.

طحان‌پور گفت: مردم برای احقاق حقوق خود به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مراجعه کنند یا با سامانه ۱۲۴تماس بگیرند و  مطمئن باشند که به شکایت آنها رسیدگی می‌شود.

نظر شما چیست؟