فناوری

ساعت های هوشمند از گذشته تا امروز!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  امروزه ساعت های هوشمند از قابلیت های بسیاری برخوردار هستند و بسیاری از ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  امروزه ساعت های هوشمند از قابلیت های بسیاری برخوردار هستند و بسیاری از کارهای تلفن همراه را می توانند انجام دهند. ساعت های هوشمند در لیست گجت های پوشیدنی قرار می گیرند و عملکرد آنها فراتر از نشان دادن زمان است.

مدل های ابتدایی این وسیله عملکرد هایی همچون ترجمه، محاسبات و انواع بازی هارا انجام داد اما مدل های امروزی همانند گوشی های همراه از یک سیستم عامل پشتیبانی می کنند.

اولین ساعت دیجیتالی در سال 1972 با نام پولسار عرضه شد که این ساعت را شرکت همیلتون تولید کرد و سپس سیکو امتیاز آن را خرید. از ویژگی های این ساعت به ذخیره 24 رقم اطلاعات می توان اشاره کرد. با عرضه کامپیوتر های شخصی در سال 1980 سیکو تولید اولین ساعت ها را با قابلیت انجام محاسبات شروع کرد و سرانجام در سال 1983 دیتا2000 را ساخت که قادر به ذخیره 2000 رقم بود.

نخستین ساعت هوشمند این شرکت تراشه ای برای اتصال به کامپیوتر داشت. کامپیوتر مچی آرسی-20 در سال 1985 با نام تجاری سیکو اسپون عرضه شد. این مدل دارای برنامه های کاربردی مانند برنامه ریزی، یادداشت و یک صفحه لمسی بود.

ساعت تیمکس دیتالینک در سال 1995 معرفی شد که طراحی این ساعت با همکاری شرکت مایکروسافت انجام شد. ویژگی ساعت مذکور ذخیره 150 مخاطب و دریافت اطلاعات لازم از کامپیوتر بود. در سال 2001 ساعتی عرضه شد که بیشترین امکانات را تا آن زمان در میان ساعت های هوشمند داشت. سیستم عامل این ساعت لینوکس بوده و دارای بلوتوث و یک حسگر اثرانگشت برای امنیت بود.

ساعت اسمارت واچ 1 از شرکت سونی اولین ساعت هوشمند با قابلیت اتصال به سیستم عامل اندروید است و در نهایت شرکت پبل ساعت های هوشمند خود را با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و آی او اس روانه بازار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟