فناوری

اینستاگرام قابلیت حذف تعداد لایک‌های پست‌ها را وارد فاز آزمایشی کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، همانطور که می‌دانید یکی از محبوب‌‌ترین شبکه‌های اجتماعی که چندین سال ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،

همانطور که می‌دانید یکی از محبوب‌‌ترین شبکه‌های اجتماعی که چندین سال است از کاربران زیادی برخوردار است، شبکه اجتماعی اینستاگرام است. علاوه‌بر این یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌هایی که این شبکه اجتماعی دارد، بخش لایک‌های آن است که تعداد لایک‌های هر پستی که کاربران گذاشته‌اند را نشان می‌دهد.

درواقع این بخش، جزء بخش‌هایی است که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است، حتی وقتی شما هم وارد حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی می‌شوید و پست‌هایی را که توسط فالورهای شما گذاشته شده را می‌بینید به اولین چیزی که نگاه می‌کنید تعداد لایک‌های آن پست است. اما عجیب است که کمپانی اینستاگرام قصد دارد این قابلیت اینستاگرام را حذف کند و در حال حاضر نیز وارد فاز آزمایشی آن شده است و به‌صورت آزمایشی تعداد لایک‌های هر پست را پنهان کرده است تا درصورت بازخورد مثبت این طرح را عملی کند.

اما واقعا چرا اینستاگرام قصد دارد یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی یعنی تعداد لایک‌های هر پست را حذف کند؟ درواقع به گفته خود این کمپانی دلیل اصلی آن برای انجام چنین کاری، ایجاد یک فضای اجتماعی سالم‌تر است.

درصورتی که اینستاگرام این تصمیم خود را از مرحله آزمایشی خارج کند و آن را کاملا عملی کند، کاربران این شبکه اجتماعی دیگر قادر نخواهند بود تعداد لایک‌های هر پستی را مشاهده کنند. البته باید اشاره کنیم که باوجود اینکه حذف این قابلیت در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است اما شاید شما هنوز هم بتوانید تعداد لایک‌های هر یک از پست‌ها را ببینید. به این دلیل که آزمایش حذف قابلیت تعداد لایک‌های پست‌ها در اینستاگرام به‌صورت گسترده‌ای وارد مرحله اجرا نشده است.

به‌نظر می‌رسد که حذف این قابلیت از اینستاگرام بتواند تحول عظیمی در این شبکه اجتماعی به‌وجود بیاورد چراکه با حذف این قابلیت دیگر کاربران این شبکه اجتماعی بر روی تعداد لایک‌های یک پست متمرکز نشده و بیشتر به درک بهتر آن پست می‌پردازند هرچند که اکثر مردم به‌ویژه ایرانی‌ها جزء زندگی شخصی خود اطلاعات مفید برای ارائه‌دادن به سایر کاربران در حساب کاربری خود ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟