سایر خبرها

تکلیف حذف ۳ گروه کالای اساسی در هفته آینده مشخص می شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه بازار منتظر حذف یا عدم حذف ارز ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه بازار منتظر حذف یا عدم حذف ارز اختصاصی واردات سه دسته کالاهای اساسی است گفت: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالاهای اساسی تاثیر خیلی زیادی بر روی قیمت‌ها خواهد داشت و اثرات منفی بر جای می‌گذارد.

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در واکنش به خبر برداشته شدن ارز اختصاصی برای واردات سه دسته کالای اساسی شامل حبوبات، چای و کره  اظهار کرد: بازار منتظر انجام یا عدم انجام حذف واردات کالاهای اساسی یاد شده است  و حذف این ارزها تاثیر خیلی زیادی بر روی قیمتها خواهد داشت و اثرات منفی بر جای می گذارد؛ زیرا تفاوت قیمت ارز نیما با رسمی حدود 2 برابر است.

وی افزود: با توجه به اینکه تا به این لحضه این اقدام عملیاتی نشده است ما نمی توانیم قضاوتی در این ارتباط داشته باشیم اما بعد از اجرای این تصمیم، تبعات آن مشخص میشود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: وارد کنندگانیکه با ارز 4200 تومانی کالا به کشور وارد کردند اکنون کالا نمی فروشند و به دنبال گران فروشی در آینده هستند تا محصول خود را با  قیمت ارز نمیایی بفرشند و مسئولان باید به این تخلف رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: با اندازه کافی ارز اختصاص یافته و کالاهای اساسی به کشور وارد شده است اما بعد از این تصمیم به روند توزیع کالاهای اساسی وارد شده با ارز رسمی 4200 تومانی باید توجه شود.

حسنی گفت: منتظر تعیین تکلیف ادامه اختصاص یا حذف احتصاص ارز وارداتی به سه دسته کالای اساسی شامل حبوبات، کره و چای تا روز شنبه هستیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟