اخبار لوازم خانگی

صدور مجوز شرکت تکوین الکترونیک بدون تخلف صورت گرفت/ به تولید ملی ضربه نزنید

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیدمحمدمسیح حبیبی معاون امور صنایع سازمان صمت استان تهران درخصوص مجوز سازمان صمت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیدمحمدمسیح حبیبی معاون امور صنایع سازمان صمت استان تهران درخصوص مجوز سازمان صمت برای شرکت تکوین الکترونیک برای احداث واحد صنعتی در محل فعلی آن و اتهاماتی که به مدیریت این مجموعه مبنی بر اعمال نفوذ برای دریافت مجوز به وی وارد شده گفت: دراصل این شرکت مجوز اولیه را در سال ۷۳ با کاربری دیگری دریافت کرده است و مجوز اولیه مربوط به آن زمان بوده و مجوزمربوط به سال 73 است.

وی ادامه داد: این مطلب سال‌های قبل تکرار شده و همان زمان نیز بررسی شد و سازمان‌های نظارتی ورود کردند و پس از بررسی متوجه شدند که هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

وی افزود: هر مکانی که محیط‌زیست تایید کند ما به آنها مجوز می‌دهیم پس این پروانه ساخت و بهره برداری شرکت تکوین الکترونیک با استعلام از محیط زیست صورت گرفته است.

وی درخصوص نحوه اخذ مجوز گفت: هر شخصیت حقیقی و حقوقی از طریق سامانه بهین‌یاب می‌تواند در هر نقطه استان تهران درخواست مجوز بدهد. ما در استان یکسری شهرک‌ها داریم که شامل ممنوعیت نمی‌شوند مانند شهرک علی‌دره، فیروزکوه و شهرک صنعتی سالاریه ضمن آنکه برخی از واحدهای صنایع غذایی، الکترونیک و بتن می‌توانند در محدوده 120 کیلومتری تهران فعالیت کنند. برخی از واحدها نیز گواهی فعالیت‌های صنعتی و پروانه بهره برداری داشته و حالا بنا به عللی می‌خواهند تغییر ساختار بدهند به طور مثال چراغ علاالدین دیگر مشتری ندارد حالا می‌خواهد در همان واحد که داخل محدوده است تغییر خط تولید بدهد پس از اخذ مجوز به سبب قدمت می‌تواند در همان محل فعالیت کند مانند جاده مخصوص کرج از قدیم مرکز واحدهای صنعتی بوده است.

وی افزود: در مورد این شرکت ما کاملا بررسی کردیم و مشخص شد تمام مجوزها اخذ شده و هیچ تخلفی صورت نگرفته است و ربطی به حضور شخص خاصی ندارد.

وی تصریح کرد: همه سیستم صدور مجوز ما کاملا در فضای شیشه‌ای صورت می‌گیرد و اطلاعات ما نیز در سامانه بهین‌یاب موجود است ضمن آنکه سازمان‌ها و نهادهای نظارتی پسورد مخصوص خود را دارند و هر زمان که بخواهند می‌توانند آنها را بررسی کنند.

حبیبی افزود: در زمانی که ما با تحریم‌های ناجوانمردانه روبه‌رو هستیم و بحث رونق تولید در میان است، به وجود آوردن چنین حاشیه‌هایی آن هم خبری که سه سال پیش اصل آن تکذیب شده بود هدفی جز ضربه زدن به اقتصاد کشور ندارند و نباید با این افراد همراهی کرد.

منبع : ایلنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟