اخبار لوازم خانگی

با تشکیل وزارت بازرگانی شاهد کاهش قیمت محصولات نیستیم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی واردات محصولات خارجی افزایش می‌یابد و عملا کار کشور را به خارجی‌ها می‌سپاریم،گفت: این طور نیست که با تشکیل وزارت بازرگانی شاهد کاهش قیمت محصولات باشیم.

اسماعیل بازارچی دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران درخصوص طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: تولید و بازرگانی امور متصل به هم هستند و به همین دلیل سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری برای تولید و تجارت نیازمند مجموعه واحد است. براین اساس تفکیک این دو، باعث ضرر به هر دو بخش خواهد شد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده تقویت وزارت صمت در حوزه تولید و تجارت نتایج مثبتی خواهد داشت. زمانی که بخش بازرگانی از وزارت صنعت جدا بود، تولید متضرر می‌شد و با این تجربه، لزومی نیست مجدد آن را تکرار کنیم.

به گزارش فارس، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی، کشور به خارجی‌ها سپرده می‌شود، گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی واردات محصولات خارجی افزایش می‌یابد. در واقع، با این کار کشور را به خارجی‌ها می‌ سپاریم. اگر بخاطر ارزان بودن کالاهای خارجی واردات قطعات از خارج را زیاد کنیم، واحدهای تولیدی داخل تعطیل می‌شوند و این اقدام به اشتغال و تولید ضربه خواهد زد.

بازارچی در پاسخ با اینکه آیا تشکیل وزارت بازرگانی تاثیری در کاهش قیمت کالاهای اساسی خواهد داشت، گفت: مدافعان طرح تشکیل وزارت بازرگانی می‌گویند اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود کاهش قیمت در محصولات خواهیم داشت. اما اصلاً این طور نیست. قیمت تمام شده کالا، فقط قیمت اولیه وارداتی نیست؛ بلکه به فاکتورها متعددی بستگی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر تجار واقعا صداقت دارند، جمع شوند و مواد اولیه هر صنف را خودشان با قیمت مناسب تأمین کنند. دولت به جای تشکیل وزارت بازرگانی برای هر یک از واحدهای تولیدی خط اعتباری مشخص کند. و هر واحد با اعتباری که بدان اختصاص داده شده، مواد اولیه‌اش را تامین کند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران درخصوص راهکار پیشنهادی خود برای مدیریت بهتر وزارت صمت گفت: بهترین راهکار برای بهبود شرایط فعلی کشور این است که وزیر صمت قائم مقامی در حوزه بازرگانی برای خود انتخاب کند و کارهای این بخش را به صورت کامل به وی واگذار کند.

نظر شما چیست؟