سایر خبرها

با توجه به موضوع رونق تولید می‌توان مانع فشار تحریم‌ها شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اهتمام به موضوع ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اهتمام به موضوع رونق تولید، بیان کرد: در صورتی که شعار سال یعنی رونق تولید با تمام قوا توجه کنیم می‌توانیم مانع تحریم‌ها و فشار غرب به کشور بشویم.

داوود محمدی با اشاره به نقش بسزایی که اهتمام به موضوع رونق تولید می‌تواند در شرایط کنونی تحریم‌ها ایفا کند، اظهار کرد: مسائل اقتصادی از جمله مسائل مهم و دارای اهمیت است. در حقیقت اقتصاد بسیاری از مسائل دیگر را همچون سیاست و فرهنگ را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد که این موضوع موجب می‌شود ما توجه جدی به آن داشته باشیم. ما پس از انقلاب اهتمام جدی به مسائل تولید، صنعت و کشاورزی داشتیم ولی آن طور که باید و شاید در حوزه تولید کار اساسی انجام ندادیم. کارهایی انجام شد ولی به صورت جدی نبود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در دنیای امروز در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشیم و روی پای خود بایستیم و همچنین به جهان ثابت کنیم که در حوزه‌های مختلف توانمند هستیم، باید به موضوع تولید و موضوع صنعت و کشاورزی به صورت ویژه توجه کنیم. این موضوع درست است که امروزه اقتصاد جهانی شده و کشورها در این حوزه به هم وابسته هستند و یک ارتباط جدی در این حوزه برقرار است، اما نکته اساسی این است که ما باید ثابت کنیم که روی پای خود ایستاده‌ایم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استکبار جهانی با تمام قوه خود ایستاده تا به ما لطمه وارد کند و قصد دارد در حوزه اقتصادی با ایجاد تحریم‌ها به ما فشار وارد کند. این موضوع می‌طلبد که ما هرچه بیشتر به صورت همه‌جانبه به موضوع رونق تولید توجه کنیم. ما باید در حوزه تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم که آنها نتوانند با ایجاد تحریم در حوزه اینگونه محصولات موجب وارد شدن فشار سیاسی و امنیتی به ما بشود. در ابتدا در حوزه صنعت و تولید باید دانش لازم را کسب کنیم و پس از کسب دانش لازم به تولید بپردازیم.

محمدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال نیز به موضوع اقتصاد پرداختند و به نظر می‌رسد این موضوع حاکی از این است که در سال‌های گذشته در این حوزه به صورت جدی اقدام نشده است. اگرچه کارهایی انجام شده، ولی به آن خوبی که باید باشد نبوده است. ما باید محصولات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم تا دشمنان نتوانند به وسیله تحریم ما را تحت فشار قرار دهند و در مرحله‌ی دوم با کیفی‌سازی محصولات گامی برداریم تا در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: مسئولین در حوزه صنعت و کشاورزی باید به موضوع رونق تولید به صورت جدی بپردازند و امکانات این حوزه را فراهم کرده و برای سرمایه گذاری‌ها بسترسازی کنند و به گونه‌ای عمل شود که تکنولوژی تولید مورد توجه هرچه بیشتر قرار گیرد. ما به وسیله توجه به رونق تولید می‌توانیم خواسته‌های سیاسی خود را مطرح کنیم و مانع از فشار غرب در این حوزه بشویم./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟