سایر خبرها

همسایگان در اولویت اول صادرات تجاری هستند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه این فراکسیون گفت: طبق توضیحات وزیر، همسایگان در اولویت اول صادرات تجاری هستند و خط قرمز در صادرات حفظ و تامین کالاهای اساسی و مصرفی مردم است و در این زمینه کوتاه نمی آییم. مردم مطمئن باشند کالاهای مصرفی و اساسی آنها را تامین می کنیم.

 سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در این جلسه نمایندگان بر لزوم توجه جدی به شهرک‌های صنعتی، جلوگیری از تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه‌‎ها، توجه جدی به تامین مواد اولیه و مدارای بانک‌ها با واحدهای صنعتی تاکید کردند. همچنین خواستار توضیح درباره دلایل معضل خودرو، نقش دلالان و فساد حاکم بر بازار خودرو و مافیای خورو، لجام گسیختگی بازار و نوسانات قیمت و گرانی‌های پی‌درپی حاکم بر بازار و تفاوت قیمت‌ها و ضرورت تامین کالاهای اساسی و نظارت کامل به تولیدات داخلی شدند.

به گفته وی نمایندگان در این جلسه بر لزوم مقابله و مبارزه با قاچاق و از بین‌بردن مسیرهای قاچاق کالا به ویژه تولیدات داخلی تاکید داشته و پرسش‌هایی در مورد علت ارائه کالاها با ارز آزاد علی‌رغم ارائه ارزهای دولتی و نیمایی، ضرورت مقابله با رانت خواری ها و مفاسد در صادرات و واردات و رانت خواری مطرح کردند، موضوعی که باعث محروم شدن مردم از خدمات شده است، اهمیت بحث تفکیک وزارتخانه، بسته شدن پرونده این موضوع و جلوگیری از بی ثباتی در دستگاه‌ها و چرایی عدم ثبات ارز از دیگر مواردی بود که نمایندگان بیان کردند آن ها معتقد بودند که اگر ارز باثبات نشود، سایر بازارها نیز دچار نوسان می‌شوند.

نقوی حسینی ادامه داد: اعتقاد اعضای فراکسیون بر تغییر رویکرد مدیریت کشور و ورود بخش خصوصی به این عرصه بود و اینکه نظام بانکی باید پای کار باشد. آن ها تاکید داشتند که جهت‌گیری و ریل‌گذاری حرکت به سوی بازرگانی و تجارت به جای تولید خیلی خطرناک است و باید جلوی آن را گرفت.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رحمانی در این جلسه بیان داشت که امسال رونق تولید را با یک مدیریت جهادی در دستور کار وزارتخانه قرار داده و علی رغم تمام مشکلات و مانع‌سازی دشمنان، گشایش‌هایی صورت گرفته است. همچنین برای تامین مواد اولیه و نقدینگی برنامه‌ریزی شده و به طور مستمر پیگیر هستیم و همین امروز با بانک مرکزی نیز جلسه داریم، دشمن مسیر تعاملات ارزی را بسته اما وزارت صنعت، معدن و تجارت با راهکارهایش، از ابزارهای خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از توضیحات آقای رحمانی این بود که اگر هر کدام از نمایندگان در هر قسمت از وزارتخانه صمت مافیا یا رانت خواری را سراغ دارند، اعلام و معرفی کنند. قطعا در مقابل هر نوع رانت‌خواری و فساد می ایستیم و با هیچ احدی تعارف نداریم. بنده نه فامیل، نه باند و نه مافیا دارم.

نقوی حسینی اضافه کرد: وزیر صمت با بیان این مطلب که واردات در سال ۱۳۹۷ منفی ۲۳ بوده است، گفت که این میزان در کالاهای مصرفی منفی ۳۰ و مواد اولیه منفی ۱۶ بوده، این آمار به معنای جهت‌گیری درست وزارت صمت است. در سال‌‎های قبل واردات کالا را ممنوع کردیم زیرا تولید داخلی داشتیم، امسال نیز فهرست کالاهای تولید داخل را اعلام کرده و واردات آنها را ممنوع شد.

وی افزود: وزیر اعلام کرد که از هر کسی که هر کالا و قطعه‌ای را در داخل تولید کند، حمایت و استقبال می‌کنیم چون تولید داخل اولویت اصلی وزارت صمت است. من با روحیه جهادی و بسیجی کار می کنم و با قدرت در خط مقدم جبهه تلاش می‌کنم، همه ما باید توجه داشته باشیم که تحت تاثیر فضای روانی که دشمن مدیریت می‌کند، قرار نگیریم.

نقوی حسینی گفت: طبق توضیح وزیر، وزارت صمت تولید خودروی داخلی را راه اندازی کرده و به زودی بازار را مدیریت می کند، قطعه سازان شروع به ساخت کرده و در مورد قیمت ها همین هفته جلسه گذاشتیم. امروز بعدازظهر هم جلسه داریم و قطعاً نظارت قوی و گسترده خواهد شد و در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می کنیم. قدرت گسترده بسیج و بسیج اصناف به کمک وزارت صمت آمده است. البته اخطار مربوط به کارشکنی دشمن و خرید محصولات کشاورزی با مدیریت خارجی درست است و قطعا از این موضوع جلوگیری و کنترل خواهد شد.

وی افزود: طبق توضیجات وزیر در حال حاضر دریافت ارز و هزینه‌کرد آن کاملا ردیابی و محدودیت‌های آن  کاملا رعایت می‌شود، هرگونه تخلف به محاکم قضائی معرفی می‌شود و هیچ مماشاتی با این مسائل نداریم، به هیچ احدی رانت نداده و نخواهیم داد و تا روزی که هستم اجازه رانت‌خواری نمی‌دهم. در حوزه ارز ما مصرف کننده ارز هستیم و باید نیاز ارزی بخش تولید تامین شود، در این زمینه مجلس هم به ما خیلی کمک کرده است. در مورد صادرات، در سال ۱۳۹۷ صادرات منفی ۵ بوده به ویژه در نیمه دوم سال گذشته که ما راهکارهایی پیدا کردیم تا بتوانیم در همین شرایط تحریمی صادرات را مثبت کنیم و ترازمان را مثبت خواهیم کرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان اظهار کرد: وزیر به این موضوع اشاره داشت که همسایگان را در اولویت اول صادرات تجاری قرار دادیم و با مقامات کشورهای همسایه مذاکره کردیم. خط قرمز ما در صادرات حفظ و تامین کالاهای اساسی و مصرفی مردم است و در این زمینه کوتاه نمی آییم. مردم مطمئن باشند کالاهای مصرفی و اساسی آنها را تامین می کنیم. ما در وزاتخانه قرارگاه تولید تشکیل دادیم، در این قرارگاه سیاستگذاری می کنیم، سازمان حمایت هم به صحنه آمده و قطعاً آینده بهتری خواهیم داشت./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟