اخبار لوازم خانگی

آغاز سرمایه‌گذاری مشترک تویوتا و پاناسونیک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کمپانی‌های تویوتا و پاناسونیک به تازگی با یکدیگر وارد یک سرمایه‌گذاری ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کمپانی‌های تویوتا و پاناسونیک به تازگی با یکدیگر وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه سرویس‌های مرتبط با صنعت خانه‌های هوشمند شدند.

آخرین همکاری مشترکی که دو کمپانی تویوتا و پاناسونیک با یکدیگر داشتند در زمینه تولید نسل جدید باتری خودروهای الکتریکی بود اما بر اساس آخرین اخباری که از این دو شرکت بزرگ ژاپنی منتشر شده است با هدف توسعه سرویس‌های مرتبط به خانه‌های هوشمند با یکدیگر وارد همکاری و سرمایه‌گذاری جدید شدند.

همانطور که اشاره کردیم این اولین باری نیست که این دو کمپانی بزرگ با یکدیگر همکاری می‌کنند چراکه این دو کمپانی در اوایل ژانویه نیز برای تولید نسل جدید باتری‌ خودروی الکتریکی نیز با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

بر اساس قراردادی که این دو کمپانی با یکدیگر بسته‌اند از اوایل سال آینده همکاری خود را در زمینه تولید و توسعه سرویس‌های مرتبط به خانه‌های هوشمند با یکدیگر آغاز خواهند کرد به نظر می‌رسد که کمپانی‌های تویوتا و پاناسونیک در آینده با همکاری یکدیگر شرکتی را در همین زمینه طی توافق سهم 50 درصدی راه‌اندازی کنند.

می‌توان گفت که این دو کمپانی در برهه زمانی مناسبی این تصمیم را گرفته‌اند چراکه در حال حاضر رقابت شدیدی بین سرویس‌هایی مانند اوبر و لیفت در بازار وجود دارد و همه شرکت‌های سازنده اتومبیل به دنبال راه‌های دیگری هستند تا با استفاده از آن‌ها در این صنعت به درآمد و سود بیشتری دست پیدا کنند. کمپانی تویوتا نیز از این قاعده مستثنی نیست چراکه به دنبال طراحی و تولید خودروهایی است که بتوانند برخی اطلاعات مهم و کاربردی را به اشتراک بگذارند به‌گونه‌ای که بیمه و خدمات تعمیر و نگهداری خودرو بتوانند از اطلاعاتی که توسط سرویس اشتراک‌گذاری خودرو با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود استفاده کنند.

همکاری کمپانی تویوتا و پاناسونیک تنها به تولید باتری برای خودروهای الکتریکی و سرویس‌های مرتبط به خانه‌های هوشمند ختم نمی‌شود چراکه این کمپانی آمادگی لازم برای همکاری با کمپانی پاناسونیک برای توسعه فناوری‌های هوشمند در صنعت حمل‌و‌نقل را نیز دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟