سایر خبرها

ارز نیمایی جایگزین ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ می شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه موضوع طرح جایگزینی ارز ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه موضوع طرح جایگزینی ارز نیمایی بجای دلار4200 در حد پیشنهاد باقی مانده است، تاکید کرد: کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان جزو کالای اساسی و با دلار 4200 تومان تامین خواهد شد.

«غلامرضا کاتب»، افزود: آنچه روز گذشته در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد این بود که کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان با ارز 4200 تومان تامین شود.

** پیشنهاد جایگزینی ارز نیمایی به جای 4200 تومانی برای واردات کاغذ
نماینده مردم گرمسار توضیح داد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس برخی اعضای کمیسیون فرهنگی این موضوع را مطرح شد که افرادی با ارز 4200 تومان کاغذ وارد می کنند، اما آن را با نرخ آزاد توزیع و یا انبار کرده اند به همین دلیل بهتر است که ارز نیمایی جایگزین ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ شود.
کاتب اضافه کرد: اما این موضوع در حد پیشنهاد باقی ماند و هیچ تغییری در تامین کاغذ با ارز 4200 تومانی رخ نداد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از این گفته بود: قرار شد ارز 4200 تومانی درحوزه کاغذ حذف و ارز نیمایی جایگزین آن شود.
این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره تغییر نکردن قیمت کاغذ با ارز دولتی نوشت: کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان در کالای اساسی و با دلار 4200 تومان خواهد بود.
سیدعباص صالحی امیری در این توییت افزود: پس از حدود دو ماه این نتیجه قطعیت یافت، دراین مدت بازار کاغذ در ابهام و ملتهب بود . از امروز انبارهای پنهان و کاغذهای گمرک گشوده خواهد شد.
صالحی در این توئیت از « ضرورت مضاعف» شفافیت، نظارت دقیق و برخورد قاطع با متخلفان سخن گفت.
به گزارش ایرنا، رئیس کارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به جلسه با معاون اول رئیس جمهوری، از باقی ماندن ارز تخصیصی به کاغذ نشر و مطبوعات با قیمت چهار هزار و 200 تومان خبر داده بود. حسین انتظامی دراین باره گفت: در نشست مشترکی که به همت اسحاق جهانگیری و با حضور مسئولان همه دستگاه‌های مرتبط با کاغذ از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بانک مرکزی و نمایندگان حوزه‌های نشر و مطبوعات برگزار شد، پیشنهاد مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن، تجارت (صمت) بررسی شد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل مساله کاغذ حوزه فرهنگ، مقرر شد ارز تخصیصی برای مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 تومانی باقی بماند.
حسین انتظامی در مورد سایر مصوبات این جلسه که به ریاست دکتر جهانگیری تشکیل شد، توضیح داد: در این جلسه بر وظیفه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نحوه توزیع این کاغذها تاکید شد. همچنین مقرر شد کاغذهای موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخیص و توزیع شوند.
در این جلسه همچنین بر رفع موانع و افزایش میزان تولید کاغذ توسط کارخانجات داخلی به عنوان یک سیاست مبنایی تاکید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟