سایر خبرها

کاهش 50 درصدی صادرات چین به ایران

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صادرات چین به ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به حدود ۱.۸ میلیارد دلار رسید که ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صادرات چین به ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به حدود ۱.۸ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا نصف شده است.

گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با افت 43 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا مارس 2018 بالغ بر 9.98 میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا مارس سال جاری به 5.672 میلیارد دلار کاهش یافته است.

صادرات چین به ایران و واردات از ایران در این دوره کاهش داشته است.

صادرات چین به ایران در ژانویه تا مارس 2019 با کاهش 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1.844 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا مارس سال 2018 بالغ بر 4.32 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

ارزش واردات چین از ایران نیز افت زیادی داشته است. چین در ژانویه تا مارس 2018 بالغ بر 5.66 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با کاهش 32 درصدی در ژانویه تا مارس امسال به 3.828 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟