سایر خبرها

بانک اطلاعاتی درخواست های واحدهای تولیدی تهیه شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید سناریوهای مقابله با جنگ اقتصادی را ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید سناریوهای مقابله با جنگ اقتصادی را در اختیار داشته باشیم، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب  فرمودند برخورد قاطع با قاچاق، دلالی، خریدهای خیانتکارانه ارزاق عمومی و احتکار، بدون هراس از جنجال ها، باید در دستور کار وزارتخانه قرار داشته باشد.

رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین که با حضور سید موسی خادمی، استاندار لرستان، محمد رضا صفی خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان برگزار شد، گفت: نیاز امروز ما داشتن مدیرانی شجاع، امیدوار و جهادی است و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، اشراف میدانی بر مشکلات داشته باشند. بنابراین رخوت، سستی و ترس مدیریتی در این شرایط پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی باید در راس این سبک مدیریتی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در برابر دشمن ابتکارعمل داشته باشیم، افزود: در این خصوص کلیه ارکان وزارتخانه و سازمان های ذیربط باید سناریوهای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی و هر گونه وضعیت بحران آفرین را در اختیار داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برخورد قاطع با قاچاق، دلالی، خریدهای خیانتکارانه ارزاق عمومی و احتکار، بدون هراس از جنجال ها، باید در دستور کار وزارتخانه قرار داشته باشد.
رحمانی ادامه داد: باید از موارد مورد نیاز واحدهای تولیدی اعم از ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه، بانک اطلاعاتی جامع تهیه شود. همین طور باید سیاست هایی اتخاذ شود که به دنبال آن ها از تمام ظرفیت های داخل کشور برای رفع نیازها استفاده شود.
وی تاکید کرد: اجازه ندهید عده ای سودجو و فرصت طلب از این نیازها سوء استفاده کنند. تاکید می کنم نگذارید عده ای سود جو و فرصت طلب مانع استفاده و بهره بردن از پتانسیل های داخلی و نوآوری های جوانان کشور شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: برای فراهم کردن بسترهای سهولت کسب و کار با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای ذیربط تلاش شود.

رحمانی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه های تخصصی، استفاده از نظر نخبگان و صاحبان تجربه و تخصص نسبت به شناسایی مقررات و قوانین متناقض اقدام شود تا از فرصت ها و ساختارهای پدید آمده همچون شورای عالی هماهنگی قوا جهت اصلاح آن ها اقدام کنیم.
بنا براین گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تمامی معاونت‌ها و روسای سازمان ها مبتنی بر راهبردهای فوق، آرایش سازمانی لازم را اتخاذ و گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام تهیه کنند. همچنین برنامه ها و طرح های پیشنهادی را به صورت هوشمند در قالب الزامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به صورت دروه ایی جهت اخذ تصمیم و گزارش به مقام معظم رهبری آماده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟