اخبار لوازم خانگی

انتقاد مدیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک از نبود رویکرد صادرات محور در مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک گفت: نباید اجازه دهیم از ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک گفت: نباید اجازه دهیم از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به اسم تولید داخل و علیه آن سوء استفاده شود.

درافشار با انتقاد از نبود رویکرد صادرات محور در مناطق آزاد اظهار کرد: رویکرد مناطق آزاد به مقوله تولید از ابتدای تاسیس، بدین شکل بوده که از مزایا و فرار قانونی استفاده و این مناطق را به عنوان ایستگاهی برای واردات کالاها با عوارض گمرکی کمتر به داخل کشور کنند که این نابرابری صدمات جدی را به تولیدکنندگان سرزمین اصلی وارد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک با بیان اینکه جانمایی تولید در مناطق آزاد نیازمند امکانات، زیرساخت های تولیدی و کارگران فنی و متخصصان ماهر است افزود: هیچ یک از این مولفه ها برای صنعت لوازم خانگی در مناطق آزاد وجود ندارد این درحالیست که یک شرکت کره ای کارخانه ای را در یک منطقه آزاد احداث می کند و با استفاده از مزایای قانونی کالاهای خود را به سرزمین اصلی وارد می کند. در نهایت تولیدکنندگان داخلی متضرر خواهند شد.

این مقام مسئول همچنین با اظهار اینکه مسیر رونق تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قطعاً از بخش لوازم خانگی نمی گذرد گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نه تنها هیچ کمکی به صنعت نکردند بلکه با استفاده از مزایای قانونی و معافیتها لطمه هم به آن وارد نمودند.

درافشار در مصاحبه با رادیو گفت و گو ادامه داد: در حال حاضر برندهایی در مناطق آزاد ثبت می شوند اما متاسفانه با رویکرد صادرات همراه نیست و نگاه ها صرفاً به صادرات به سرزمین اصلی با جمعیت هشتاد میلیونی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک در خاتمه با اشاره به راهکارهای رونق تجارت در مناطق آزاد تأکید کرد: ما باید مزیت نسبی هر یک از مناطق آزاد را شناسایی و برای آن سرمایه گذاری و کسب درآمد کنیم. ما نباید اجازه دهیم از مناطق آزاد و و مناطق ویژه اقتصادی به اسم تولید داخل و علیه آن سوء استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟