فناوری

نگاهی به قابلیت‌های کاربردی کمترشناخته شده گوشی‎های گلکسی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  گوشی‎های هوشمند در دنیای امروز ما در حال تبدیل شدن به ضروری‎ترین وسیله همراه ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  گوشی‎های هوشمند در دنیای امروز ما در حال تبدیل شدن به ضروری‎ترین وسیله همراه هستند که در همه جوانب زندگی مانند کار، تفریح، ارتباطات و غیره نقشی مهم برعهده دارند. در نتیجه همین دستگاه‎های کوچکی که در کف دست‎مان جا می‎گیرد تا حد زیادی جایگزین انواع دستگاه‎های دیگر مانند تلویزیون، کنسول بازی، لپ‎تاپ و غیره شده‏ که کنار هم قرار دادن آنها می‏توانست یک اتاق کامل را پر کند.

اما گوشی که قرار است کار همه این وسایل را به بهترین شکل انجام دهد، نیازمند سخت‎افزاری بسیار قدرتمند در کنار مجموعه‎ای از قابلیت‎های متنوع است، چیزی که ایده‎آل‎ترین حالت آن را در سری گلکسی‎های سامسونگ می‎توان دید. اما همین تنوع قابلیت‎ها باعث شده برخی از مواردی که اتفاقا کارآیی‎های جالبی هم دارند، تا حد زیادی برای کاربران این گوشی‎ها ناشناخته باقی بماند. در ادامه نگاهی داریم به چند مورد از قابلیت‎های جذاب و کاربردی اما کمتر دیده شده گوشی‎های گلکسی سامسونگ.

دو گوشی در یک قاب

استفاده از پیام‎رسان‎های اجتماعی هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی اهمیت زیادی پیدا کرده است. اما گاهی هم باعث می‏شود جدا کردن این دو جنبه زندگی سخت شود. زمانی که برای سفر و تفریح همراه خانواده هستیم و نمی‏خواهیم درگیر پیام‏ها و سفارشات کاری شویم یا حتی گاهی دل‎مان می‏خواهد برای پروفایل خودمان از عکس و اسمی غیررسمی‏تر استفاده کنیم اما جایگاه شغلی‎مان امکانش را نمی‏دهد، مشکلی که خیلی‏ها برای حلش مجبورند دو گوشی همراه بخرند.

گوشی‏های گلکسی سامسونگ حالا مجهز به قابلیتی به اسم Dual Messenger هستند که به شما امکان می‏دهد در اکثر پیام‏رسان‌های  اجتماعی، هم‏زمان دو اکانت داشته باشید. به این ترتیب می‏توانید در هر کدام از آنها از نام، عکس و پیام‏هایی متناسب با جایگاه خودشان استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت کافی است در قسمت تنظیمات گوشی به Advanced Setting رفته و وارد تب Dual Messenger شده و آن را برای پیام‎رسان‎های موردنظر خودتان فعال کنید.

منجی موقعیت‌های اضطراری

سامسونگ در طراحی قابلیت‎های خود نه تنها به تمامی شرایط عادی، که به اضطراری‏ترین موقعیت‎ها هم فکر کرده است. موقعیتی که در آن به هر دلیلی امکان برقراری تماس با کسی را ندارید و باید به ساده‏ترین راه ممکن از آنها درخواست کمک کنید.

در اینجاست که قابلیت SOS Message سامسونگ به فریاد شما می‏رسد. برای اینکه در شرایط اضطراری بتوانید از این کمک ساده و عالی بهره ببرید، بهتر است همین حالا تنظیمات مربوطه را انجام دهید. فقط کافیست با مراجعه به بخش Advanced Features در تنظیمات گوشی خودتان، بخش SOS Message را پیدا کرده و شماره فردی را که می‎خواهید در زمان ضرورت از او درخواست کمک کنید، در این بخش وارد کنید.

حالا اگر در شرایط اضطراری قرار بگیرید، با سه بار فشردن سریع دوکمه پاور، پیام تعیین شده شما به همان فرد ارسال می‎شود.

مربی همیشه حاضر

اپلیکیشن Samsung Health هم یک مربی تمام عیار است که همیشه و در هر زمانی حواسش به تندرستی و ورزش شما هست. حتی زمانی که ذهن شما مشغول کار و فعالیت‎های دیگرتان باشد، این مربی حواسش هست که تعداد قدم‎های شما را شمرده و برای بیشتر کردن انگیزه شما، به شما پیام دهد.

حتی وقتی که با برنامه و انگیزه کامل برای هر ورزش و فعالیت بدنی اقدام کنید، Samsung Health مانند یک مربی حرفه‎ای در کنار شماست و ضمن رهگیری فعالیت‎تان، نکاتی را درباره بهتر انجام دادن هر ورزش به شما یادآور شده و در نهایت هم میزان کالری مصرفی و آمار فیزیکی را در اختیارتان قرار می‎دهد.

برای استفاده بهتر از توانمندی‎ها و برنامه‎های این مربی می‏توانید در کنار گوشی، یکی از ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت یا دستبند هوشمند سامسونگ را هم استفاده کنید که در این حالت قابلیت‎های بیشتری مثل رصد مداوم فشار خون و ضربان قلب هم توسط اپلیکیشن Samsung Health برای شما انجام می‎شود.

و حتی بیشتر

قابلیت‎های متنوع گوشی‎های گلکسی سامسونگ به این چند مورد محدود نمی‎شود و معرفی همه آنها نیازمند یک کتاب کامل است. مواردی مانند Sound Detector که می‏تواند یک صدای خاص را شناسایی و در خود ذخیره کرده و هر زمان که آن صدا در محیط شنیده شد، به شما هشدار دهد. مثلا وقتی در حال تماشای فیلم یا گوش کردن به موسیقی با استفاده از هدفون هستید و صدای محیط را نمی‏شنوید، با استفاده از این قابلیت، دیگران می‏توانند براحتی شما را صدا کنند.

این قابلیت بصورت ویژه وقتی کاربرد دارد که به دلایلی مثل استراحت یک بیمار در خانه، امکان استفاده از صدای بلندگوهای گوشی را نداشته و مجبورید برای گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم و بازی موردعلاقه‏تان از گوشی استفاده کنید. در عین حال باید حواستان به درخواست احتمالی بیمار یا اعضای دیگر خانه هم باشد. با استفاده از این اپلیکیشن آنها می‏توانند با صدایی خاص، مثل یک زنگ، براحتی شما را متوجه درخواست خود کنند، حتی اگر شما هدفون گذاشته باشید و غرق صدای فراگیر موسیقی از گوشی‎ گلکسی خود باشید.

قابلیت‎های جذابی که در اینجا معرفی کردیم صرفا مختص گوشی‎های پرچمدار یا بالارده سامسونگ نبوده و در تمامی گوشی‏های گلکسی سامسونگ وجود دارد. پس اگر عضوی از کهکشان سامسونگ باشید، حتما از همه این قابلیت‎ها بهره‎مند خواهید بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟