اخبار لوازم خانگی

صف آرایی فناوری میکرو ال ای دی و QD-OLED در مقابل الد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ مطمئنا به دنبال توسعه فناوری QLED، Micro LED و  QD-OLED است اما این شرکت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ مطمئنا به دنبال توسعه فناوری QLED، Micro LED و  QD-OLED است اما این شرکت کره ای رقابت را در تجارت وشرکت خود نیز وارد کرده است، بدین معنی که سامسونگ (VD) که از شرکت های زیر مجموعه سامسونگ الکترونیک است، در زمینه تولید QLED و Micro LED فعالیت کرده و در حالی که سامسونگ دیسپلی بر روی فناوری  QD-OLED سرمایه گذاری می کند.

این سنت و سیاست سامسونگ مربوط به اوایل سال 2000 میلادی است. در آن زمان مشخص نبود که  ال سی دی و یا پی دی پی چه میزان در آینده صفحه نمایشگر تلویزیون نقش دارند.

دو شرکت اپل و فاکسکان نیز بر روی فناوری میکرو ال ای دی کار می کنند اما هدف آن ه از استفاده این فناوری در صفحه نمایشگرهای کوچک است و براساس گزارشات منتشر شده، شرکت شارپ که هم اکنون از برندهای زیر مجموعه فاکسکان محسوب می شود، به دنبال عرضه صفحه نمایشگرهای الد در سایزهای بزرگ تر است.

علاوه براین برندها، شرکت هایی نظیر BOE، ایننولوکس، هان استار دیسپلی، ژاپن دیسپلی، تی سی ال، پاناسونیک، سونی و فیلیپس در بازار صفحه نمایشگر فعالیت می کنند.

تشخیص این موضوع خیلی سخت است که چه راه حل های ابتکاری در انتظار فناوری تلویزیون های نسل بعد است زیرا علیرغم صفحه نمایشگر الد ال جی، هیچ اکوسیستمی مانند ال سی دی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟