فناوری

کاهش تولیدات گوشی های هوشمند هوآوی تحت تاثیر تحریم های آمریکا

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد که ترکش های تحریم های آمریکا برتن شرکت بزرگ هواوی نشسته است و فروش و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد که ترکش های تحریم های آمریکا برتن شرکت بزرگ هواوی نشسته است و فروش و تولیدات این غول فناوری جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

طبق گزارش یک رسانه چینی، شرکت هواوی به دنبال ممنوعیت استفاده از محصولات آمریکایی نظیر سیستم عامل گوگل اندروید، تولیدات گوشی های همراه خود را کاهش داده است.

شرکت تایوانی فاکسکان که برای شرکت های اپل، شیائومی، هواوی، سونی، نوکیا و بسیاری از شرکت های فناوری جهان تجهیزات الکترونیکی تولید می کند، از توقف چند خط تولید هواوی به دلیل کاهش سفارشات خبر داد.

دولت آمریکا مدعی است که هواوی اسرار تجاری را در اختیار چینی‌ها قرار داده و با دور زدن قوانین، به دنبال کمک فناورانه به ارتش و این کشور است و به همین منظور، استفاده از تجهیزات الکترونیکی هواوی از سال 2012 در آمریکا ممنوع شد.

چین و آمریکا، دو غول اقتصاد جهان به دنبال تسخیر اینترنت و فضای مجازی هستند و هواوی بیش از شرکت های دیگر در وسط این جنگ تجاری قرار دارد.

 ممنوعیت های دولت آمریکا علیه هواوی از اوایل سال جاری تشدید یافته و دونالد ترامپ شرکت هایی نظیر وریزون و AT&T را از ژانویه سال جاری تحت فشار قرار داده است تا معاملات خود با این شرکت فناوری چینی را متوقف کنند.

شرکت هواوی امیدوار است که با کنار زدن شرکت اپل در سال گذشته، به جایگاه سامسونگ (پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند در جهان) دست یابد اما انتظار می رود که جنگ تجاری چین و آمریکا مانع از رسیدن این شرکت به هدفش شود./میهن صنعت

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟