فناوری

سازمان ملی امنیت آمریکا نسبت به آسیب پذیری ویندوزهای قدیمی گله و شکایت می کند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از کشف یک مورد آسیب پذیری در ویندوزهای قدیمی توسط مایکروسافت و سازمان امنیت ملی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از کشف یک مورد آسیب پذیری در ویندوزهای قدیمی توسط مایکروسافت و سازمان امنیت ملی آمریکا ، کاربران ویندوز نسبت به میزان آسیب پذیری بالای ویندوزهای خود حساس شده و هر دو نهاد از کاربران درخواست کردند که سیستم عامل خود را بروز رسانی کنند.

رخنه ای تحت عنوان Blue Keep  می تواند به مانند واناکرای، در سال 2017، سیستم عامل ویندوز را تخریب کرده و خرابی به بار بیاورد. براساس ادعای NSA ، بلوکیپ می تواند بدون نیاز به کلیک از جانب کاربر، در سطح اینترنت پخش شده و حتی می تواند سیستم عامل های ویندوز7، ویندوز XP، و ویندوز سرورهای 2003 و 2008را آلوده کند.

رخنه بلوکیپ به قدری مخرب است که شرکت مایکروسافت برای ویندوز  XP که پشتیبانی از سیستم را در 2014 متوقف کرده، پچ امنیتی تولید کرد و از کاربران درخواست کرد که سیستم عامل خود را هر چه سریع تر بروز رسانی کنند. بلوکیپ می تواند نزدیک به 1 میلیون کامپیوتر را در سطح دنیا آلوده کند و این جدیدترین اظهارنظر سخنگوی مایکروسافت است.

نگرانی NSA نسبت به سوء استفاده از این رخنه برای حملات Dos یا طراحی باج افزار مشابه با واناکرای موجب شده تا مایکروسافت وارد عمل شده و پج امنیی در همین رابطه منتشر کند.

سازمان NSA اعلام کرده که مهاجمان طی چند سال بعد از کیت های توسعه بد افزار ‌Blue keep  استفاده خواهند کرد و سیستم های بیشتری آلوده خواهند شد.

تا به امروز بسیاری از شرکت ها در جهت افزایش ایمنی سیستم ها، ویندوزهای خود را بروزرسانی کرده و همین قضیه می تواند از انتشار این بدافزار تا حد خیلی زیادی جلوگیری کرده و سیستم را به لحاظ امنیتی سالم نگه خواهد داشت./میهن صنعت

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟