اخبار لوازم خانگی

محور اصلی وزارت صنعت صادرات لوازم خانگی و بومی سازی قطعات است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت در خصوص وضعیت قطعه سازی در صنعت لوازم ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت در خصوص وضعیت قطعه سازی در صنعت لوازم خانگی ایران گفت : امسال محور اصلی وزارت صنعت با انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص اهمیت قطعه سازی در صنعت لوازم خانگی بوده و خواهد بود.

دکتر زرندی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «ال کا ایران» گفت : نکته ای که در قطعه سازی صنعت لوازم خانگی وجود دارد این است که تولید برخی از قطعات صرفه اقتصادی نداشته و تنها در تیراژ بالای تولید قابل سرمایه گذاری است. برخی از قطعات در تیراژ 5 هزار عدد صرفه اقتصادی دارند اما نیاز کشور شاید حدود 500 تا 1000 عدد باشد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد : از اول سال دو جلسه با تمام فعالان این حوزه داشته ایم و در دو محور صادرات به کشورهای همسایه و بومی سازی قطعات لوازم خانگی گفتگو های خوبی شده است.

دکتر زرندی در در پاسخ به پرسش خبرنگار «ال کا ایران» مبنی بر اینکه در خصوص میزان پیشرفت و نحوه عملکرد در این دو محور گزارشی به وزارت صنعت داده می شود گفت : از انجمن صنایع لوازم خانگی نیز خواسته ایم تا گزارشات لازم در این زمینه را به ما ارائه کند و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ادامه داد : چند مرحله گزارش به ما رسیده و قطعاتی نیز هدف گذاری شده است. این موضوع در انجمن صنایع لوازم خانگی در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

دکتر زرندی در پایان با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان لوازم خانگی در بخش تامین سرمایه در گردش گفت : به دلیل نوسانات ارزی بخش تولید دچار مشکل بوده و یکی از مهمترین چالش های آنان سرمایه در گردش است. در تبصره 18 گفته ایم که بخش نساجی و لوازم خانگی استان ها در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟