سایر خبرها

صادرات بیش از ۱۲ میلیارد دلاری ایران به عراق

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ​​​​​​​مشاور معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در مجموع صادرات ایران در بخش کالا و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ​​​​​​​مشاور معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در مجموع صادرات ایران در بخش کالا و انرژی به عراق بیش از ۱۲ میلیارد دلار است.

حسن دانایی‌فر ظهر امروز در حاشیه همایش توسعه همکاری‌‌های اقتصادی لرستان در کشورهای عراق و سوریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است به طوری که در بخش صنعت سنگ بیش از 32 درصد صنعت سنگ را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی دارد، افزود: به خاطر نزدیکی و اقلیم متنوعی که در  استان لرستان وجود دارد و یا به تعبیری 4 فصل‌بودن استان ظرفیتی است که می‌تواند استان را از این روندی که توسعه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پیرامونی خودش به ویژه عراق و سوریه وجود دارد، بهره‌مند کند.

مشاور معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: خوشبختانه استن لرستان از مسئولان بسیار زیرک، باهوش و پیگیری برخوردار است، اتاق بازرگانی بسیار فعالی دارد و باید گفت همه این‌ها سرمایه و ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در این زمینه استفاده شود. حدود 9 میلیارد دلار فقط کالا به کشور عراق صادر شده که شاید به جرأت بتوان گفت 99.9 درصد مربوط به بخش خصوصی بوده است.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: ما در بخش انرژی هم رابطه خوبی با عراق داریم و در مجموع صادرات ما در بخش کالا و انرژی بیش از 12 میلیارد دلار به عراق است. در بخش گردشگری نیز بیش از 6.5 میلیون زائر از دو کشور در حال بازدید هستند که 3 و نیم میلیون معمولا در این سال‌های اخیر از عراق به ایران سفر کردند که از این تعداد حدود 18 درصد برای درمان می‌آیند.

دانایی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند در لرستان مورد توجه قرار گیرد موضوع گردشگر سلامت است که ما دیروز هم در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم اشاره‌ای به این موضوع صورت گرفت.

وی اظهارداشت: در زمینه خدمات فنی و مهندسی نیز در حال حاضر بیش از 72 درصد از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی ما در عراق وجود دارد البته استکبار جهانی و در راس آن آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که این روابط را کاهش دهند اما خوشبختانه روابط بسیار خوب سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی که بین دو کشور وجود دارد سبب شده فشارهای آمریکایی‌ها نتواند اثر خود را بگذارد‌./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟