فناوری

تشخيص زودهنگام ديابت نوع 1 به كمك هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محققان IBM به تازگي به كمك هوش مصنوعی براي اسكن وجود پادتن ديابت نوع 1، ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محققان IBM به تازگي به كمك هوش مصنوعی براي اسكن وجود پادتن ديابت نوع 1، ابزاري را معرفي و رونمايي كردند.

ميليون ها  نفر در دنيا به ديابت نوع1 مبتلا هستند كه بايد هر روز معاينه شده و به آن ها انسولين تزريق شود تا مقدار گلوكوز خون در سطح عادي باقي بماند چرا كه در غير اين صورت پانكراس ، انسولين لازم را ترشح نكرده و وضعيت شخص به وخامت مي گذارد و شايد حتي در بيمارستان هم بستري شود.

امروزه پزشكان براساس سوابق پزشكي شجره نامه فردي، ابتلا او را به ديابت نوع 1 بررسي مي كنند تا بتوانند او را در درمان كنند ولي هيچ روش استانداردي براي اسكن و ضعيت جسماني شخص وجود ندارد تا بتوان ديابت نوع 1 را در او سريع تشخيص داد. هوش مصنوعي به كار گرفته مي شود تا بتوان ديابت نوع 1را زودتر تشخيص داد. محققان IBM با همكاري موسسه JDRF براي تشخيص زودهنگام ديابت نوع  1 از ابزاري استفاده كرده اند كه تا قبل از ابتلا شخص به اين بيماري، زمان و مقدار پيشرفت ديابت نوع 1 را تشخيص داده باشند.

براي توسعه اين ابزار از اطلاعات 22000 نفر شخص آمريكايي، فنلاندي و سوئدي استفاده شده و هوش مصنوعي اين اطلاعات را اسكن مي كند و مي توان به كمك اين برنامه مقدار پادتن خون بيماران و مقدار پيشرفت بيماري ديابت نوع 1 را تشخيص داد.

محقق ارشد اين پروژه ، جیانینگ هو در رابطه با اين ابزار اين چنين مي گويد: بزرگ ترين مزيت اين سيستم اين است كه مي توان به كمك هوش مصنوعي مي توان شخص و زمان كنترل بيماري او را تشخيص داد. اگرچه مي توانيم در حال حاضر، از اين پادتن براي كند كردن روند بيماري استفاده كرد ولي در زمان كنترل ديابت و شناسايي افراد هم با مشكلاتي مواجه هستيم.

پزشكان با اين برنامه مي توانند افراد مستعد بيماري را شناسايي كرده و بيماري آن ها را كنترل كنند.

با اين نوع ابزار نمي توانيم ديابت نوع 1 را زودتر از موعد مقرر تشخيص دهيم ولي مي توانيم برنامه ها و روش هاي سال بعدي را با اين نرم افزار مشخص كرده و به پيش برويم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟