سایر خبرها

افزایش نرخ ارز موجب رشد بالای هزینه‌های تولید شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش نرخ ارز و تحریم‌های ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش نرخ ارز و تحریم‌های بین‌المللی موجب رشد چشمگیر هزینه‌های تولید شده لذا بانک‌ها باید همراهی بیشتری با صنعت و معدن داشته باشند.

زرندی در جلسه بررسی برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن (تبصره 18) گفت: شرایط سختی برای تولید اتفاق افتاده است و دستگاه‌های مختلف باید سرعت عملی بیشتری برای حمایت از تولید داشته باشند.

وی گفت: با همان رویه‌های سال‌های گذشته اتفاقی برای تولید نمی‌افتد، باید با توجه به شرایط کشور و در جهت حفظ اشتغال و تولید، رویه جدیدی در پیش گرفت.
معاون طرح و برنامه افزود: وزارتخانه قصد دارد از ابزارهای نوین مالی برای تولید استفاده کند اما این شیوه با توجه به روال‌های سخت‌گیرانه‌ای که دارند، زمان‌بر است و فعلاً سیستم بانکی اصلی ترین محل برای تأمین مالی بنگاه‌ها می‌باشد.
زرندی تأکید کرد: امسال در پرداخت تسهیلات، به موضوع داشتن بازار مناسب و صادراتی بودن واحد تولیدی توجه می‌شود و در این راستا از خدمات مشاوره و کلینیکی برای این موضوع استفاده می‌کنیم.
معاون طرح و برنامه همچنین در جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنیم همه تسهیلات نظام بانکی به تولید حتی تسهیلاتی که از منابع داخلی بانک‌ها نیز پرداخت می‌شود از طریق سامانه بهین‌یاب انجام شود
زرندی گفت: با این کار مشخص می شود هر بانک به کدام واحد تولیدی و به چه میزان تسهیلات ارائه کرده است و این باعث شفافیت بیشتر در این بخش خواهد شد. وی همچنین گفت: تسهیلات حمایتی در غالب تبصره 18 از سرعت مطلوبی برخوردار نیست و باید همکاری و هماهنگی بیشتری بین بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود. در این جلسه، مدیران بانک‌ها گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در غالب تبصره 18 ارائه و مسایل و مشکلات این طرح را بیان کردند. همچنین، مدیران صندوق توسعه ملی گزارشی از برنامه‌های این صندوق در سال 98 برای بخش تولید را اعلام نمودند.
در این جلسه برخی از رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها موانع و مشکلات اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال را بیان کرده و این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟