اخبار لوازم خانگی

از گذشته قاشق و چنگال چه می دانید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاشق و چنگال از قدیمی ترین اختراعات بشر بوده که هر روز مورد استفاده قرار می ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاشق و چنگال از قدیمی ترین اختراعات بشر بوده که هر روز مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار کاربردی بسیارساده اما مفید هستند و در سراسر جهان شناخته شده است. انسان های اولیه از سنگ ابزاری به نام چاقوی سنگی برای شکار و قطعه قطعه کردن حیوانات ساخته و همیشه این ابزار همراهشان بود.

قاشق و چنگال ها یکی از قدیمی ترین ابزار در آشپزخانه هستند، هیچ دوره زمانی وجود ندارد که بتوان آن را به اختراع قاشق و چنگال نسبت داد اما می توان گفت تاریخچه استفاده از قاشق و چنگال به دوران باستان برمی گردد.

در ابتدا مرسوم ترین مواد مورد استفاده در ساخت قاشق چوب بوده که دلیل بر دسترسی آسان و کم هزینه بودن آن داشت. در طول امپراطوری یونان و رم جنس قاشق های ساخته شده از برنز و نقره بود.

در سال 1254 اولین قاشق در انگلستان ساخته شده و در آن زمان صرفا برای غذا خوردن استفاده نمی شده و در مراسمات نشان ثروت و قدرت بود. همچنین مصری ها هم از آن فقط برای خوردن غذا استفاده نمی کردند و هدف نشان دادن ثروت و قدرت بود.

در زمان انقلاب آمریکا هیچ فرد آمریکایی چنگال برای غذا خوردن نداشت و فقط از چاقو و قاشق استفاده می کردند.

سرانجام پس از قرن ها قاشق و چنگال به طور رسمي بر سر سفره های ثروتمندان و اعيان اروپا جا باز کرد. با اين حال مشهور است که برخي از پادشاهان از جمله اليزابت اول در انگلستان و لويي چهاردهم در فرانسه همچنان با دست غذا مي خوردند.

نظر شما چیست؟