فناوری

تراشه مدیاتک هلیو P65 معرفی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بالاخره بعد از فراز و نشیب های خیلی زیاد، تراشه مدیاتک هلیو P65 معرفی شد. ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بالاخره بعد از فراز و نشیب های خیلی زیاد، تراشه مدیاتک هلیو P65 معرفی شد. هسته های Cortex-A75 در آن کار گذاشته شده و عملکرد یک دوربین 48 مگا پیکسلی را بهبود می بخشد.

شرکت مدیاتک جدیدترین محصول خود را رونمایی کرد. این تراشه همان تراشه هلیو P60 بوده که مشخصات آن بروز رسانی شده و تا حدی مشخصات P70 در آن دیده می شود. 2 هسته Coetex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 کار گذاشته شده است. 4 هسته Cortex-A73 و Cortex-A53 در پروسسورهای هلیو P60 و P70  کار گذاشته شده است. براساس ارزیابی ها، مشخص شده که هسته Cortex-A75 در مقایسه با  Cortex-A73، 22 درصد عملکرد سریعی دارد. هسته های Cortex-A55 نیز در مقایسه با Cortex-A53، 18 درصد سریع تر عمل می کند.

پروسسور گرافیکی تراشه مدیاتک هلیو P65 نسبت به گذشته بهبود نیافته است. پروسسور گرافیکی Mali-G52 در این تراشه کار گذاشته شده است. این پروسسور به صورت شبکه عصبی پردازش کرده و 30 درصد نسبت به سایر تراشه های هم رده خود سریع تر عمل می کند.

این پردازنده دوربین گوشی را با بهترین شرایط پشتیبانی می کند و حتی دوربین 4 مگا پیکسلی با فناوری Quad Bayer نیز می تواند بهترین تصاویر و ویدیوها را ثبت و ذخیره کند. شما می توانید با یک دوربین یا دوربین دو گانه بهترین تصاویر را با بهترین کیفیت ثبت و ضبط کنید. حتی تراشه مدیاتک هلیو P65 می تواند ویدیوهای H.256 را کدگذاری کند. البته هرگز انتظار نداشته باشید که ویدیوهایی با کیفیت 4K را ضبط کرده و آن ها را ذخیره نمایید و فقط می توانید ویدیوهای 1080p را در فرمت 60 فریم در هر ثانیه ضبط کنید.

این پردازنده می تواند شبکه 4G VolTE دوگانه، وای فای 5 و بلوتوث 5.0 را پشتیبانی کند. حافظه های UFS در این پردازنده کارایی ندارند اگرچه در تراشه های هلیو P60 و P70 این چنین نبود و حافظه Emmc5.1 کارایی و عملکرد بهتری دارد. رم LPDDR4X نیز کارایی ندارد. این تراشه نسبت به تراشه های قبلی ضعیف عمل می کند. البته هنوز مشخصات این پردازنده به طور کامل منتشر نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟