اخبار لوازم خانگی

نخستین فرش یکپارچه دنیا برای اولین بار در تبریز بافته شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نخستین فرش یکپارچه دنیا در ۶۰۰ متر مربع در طول ۶ سال برای اولین بار در شهر تبریز ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نخستین فرش یکپارچه دنیا در ۶۰۰ متر مربع در طول ۶ سال برای اولین بار در شهر تبریز بافته شد.

مدیرعامل شرکت تولید فرش یکپارچه، گفت: طرح هایی که هم اکنون در استان آذربایجان شرقی بافته می شوند شامل اسلیمی لچک، اسلیمی ترنج و ترکیبی از طرح های سنتی هستند.

منصور علیپور فرد افزود: هم اکنون ۴ فرش به مجموع متراژ ۲ هزار مترمربع در حال بافت است که به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، چین و روسیه صادر می شود که برای ۴۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال زایی دارد.

وی با اشاره به ویژگی های نخستین فرش یکپارچه دنیا تاکید کرد: این فرش در ۶۰۰ مترمربع با ۷۰ رنگ و ۳ تن وزن به مدت ۲ شیفت کاری در طول ۶ سال بافته شده است.

حمایت سازمان صنعت و معدن از بافت فرش

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یک میلیون مترمربع فرش سالیانه در استان بافته می شود که سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای اروپایی، عربی و روسیه و چین صادرات داشتیم.

ناصر آویشن افزود: بحث بیمه و وام های کم بهره و تامین مواد اولیه به قیمت مناسب و افزایش توان تولید استان در بخش ابریشم از حمایت هایی است که از سوی سازمان صنعت و معدن صورت می گیرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اگر مواد اولیه فرش را با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کنیم، باید دلار فروش فرش را بعد از صادرات به سامانه نیمایی بسپاریم، گفت: بیش از ۸۰ درصد هزینه فرش دستبافت، مربوط به دستمزد است که در صورت صادرات، هزینه مواد اولیه تنها ۱۰ درصد از کل قیمت فرش خواهد بود و این موضوع برای تولید کننده مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی افزود: پیمان سپاری ارزی یکی از مهمترین مشکلات قالیبافان و صادر کنندگان فرش دستبافت ایران شده و باید این موضوع از سوی دولت حل شود./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟