فناوری

نجات جان یک پیرزن توسط اپل واچ سری 4

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قابلیت فراموش نشدنی سقوط از ارتفاع، اپل واچ سری 4 منجی یک پیرزن 87 ساله شد و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قابلیت فراموش نشدنی سقوط از ارتفاع، اپل واچ سری 4 منجی یک پیرزن 87 ساله شد و منجر به این شد که یک پیرزن 87 ساله از ارتفاعی سقوط نکند.

به تازگی اپل واچ سری 4می تواند اختلاف ارتفاع را تشخیص دهد. البته به باور برخی این قابلیت بی معنی بود ولی مشخص شد که این چنین نیست. این قابلیت که در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفته بود توانست که جان یک پیر زن 87 ساله را نجات دهد.

پیر زن 87ساله ، دوتی وایت زمانی که از فروشگاه مواد غذایی در منطقه کنبانکپورت ایالت مین به سمت خانه خود در حرکت بود با یک ماشینی که از سمت روبرو در حرکت بود به شدت تصادف کرد.

این پیر زن 87 ساله بعد از تصادف نتوانست جریان تصادف خود را به کسی اطلاع دهد ولی از آن جایی که اپل واچ سری 4 را به مچ دست خود بسته بود بنابراین نجات یافت.

براساس تشخیص قابلیت سقوط از ارتفاع و عدم واکنش خانم دویتی وات ، مشخص می شود که ایشان دچار سانحه شده اند و بنابراین با شماره تلفن های اضطراری موجود بر اپل واچ تماس گرفته شده و موقعیت مکانی وی به اعضای خانواده وی اطلاع رسانی شد. خانم دوتی وایت به یک خبرگزاری این چنین توضیح می دهد:

اپل واچ من با پسرم در کالیفرنیا تماس گرفت. بعد از آن با دخترانم تماس گرفت که در ماساچوست و مین زندگی می کنند. آن ها متوجه شدند که برای من حادثه ای رخ داده و به موقعیتی که من در آن جا دچار سانحه شده بودم آمدند.

کلیه اعضای خانواده بلافاصله اقدام کرده  و به محل آمدند. پسر بزرگ با دو خواهر خود تماس می گیرد و قضیه را به آن ها اطلاع می دهد ولی هرسه نفر از حادثه باخبر شده بودند.

بدین ترتیب علی رغم شکستی استخوان به کمک اپل واچ از حادثه جان سالم به در می برد. اپل واچ در زنده ماندن او نقش بسزایی داشت.

قبلا اپل واچ جان یک بیمار دیالیزی را نجات داده بود.  قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 برای افرادی با سن کمتر از ۶۵ سال به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است و این چنین افرادی باید این قابلیت را فعال کرده تا بتوانند از مزیت آن استفاه کنند.

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 در سه وضعیت سقوط از ارتفاع ، پرت شدن و لیزخوردن فعال شده و جان کاربر را نجات می دهد. شتاب سنج اپل واچ بعد از سنس وضعیت شماره گیری کرده و وضعیت را اعلام می کند. در صورتی که کاربر واکنشی را نشان ندهد با شماره تلفن های اضطراری که از قبل در اپل واچ تنظیم شده تماس می گیرد و وضعیت را اعلام می کند.

نجات جان یک انسان برای اولین بار توسط اپل واچ یک رخداد شگفت انگیز است و سال گذشته هم اپل واچ در نجات جان یک فرد 80 ساله که سر خورده بود  و وضعیت جسمی مناسبی نداشت شگفتی ساز و خبر ساز شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟