سایر خبرها

وزیر صنعت در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن:تولیدگران ما در سال گذشته جهادی عمل کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: ما جنگ ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: ما جنگ اقتصادی را از همان روز اول باور داشته و جدی گرفته ایم و متناسب با آن نیز اقدام کرده ایم.

دکتر رحمانی گفت: صنعتگران ما در یک‌ سال گذشته جهادی عمل کرده اند چراکه بخش تولید به دلیل محاصره اقتصادی آن هم به معنای واقعی در وضعیت بسیار سختی قرار گرفت.
وی‌ ادامه داد: تحلیل آنها این بود که در پایان سال ۹۷ تولید در کشور ایران تعطیل خواهد شد که به لطف خدا تا امروز تولید ادامه دارد. ما امروز نیازهای خودرا  یا ساختیم و یا به روش های جدیدی برای به دست آوردن ان رسیده ایم.
وزیر صنعت ادامه داد: شاه بیت سال گذشته وزارت صنعت نگه داشتن تولید در همان شرایط بود و امسال هدف ما علاوه بر شعار سال گذشته، نهضت ساخت داخل است.در تمامی صنایع نظیر فولاد، پتروشیمی، خودرو، صنعت ریلی، لوازم خانگی، کاشی، سرامیک و … قدم در راه داخلی سازی برداشته ایم.
دکتر رحمانی افزود: ما استراتژی را بر مبنای داخلی سازی محصولات قرار داده و برای آن برنامه داریم. ما به کمک بخش خصوصی توانستیم تحریم را شکست دهیم. ما به دنبال رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی است.
وی‌ادامه داد: در بحث صنعت ریلی نیازمند مساعدت بانک مرکزی برای مشکل نقدینگی هستیم. بنده محاسبه کرده ام که اگر تمام واحدهای تولیدی در این بخش به صورت سه شیفت کار کنند باز هم نیاز به تولید وجود دارد چراکه بازار خوبی پیش رو داریم.
دکتر رحمانی افزود: یکی از راهکارهای اساسی رونق تولید صادرات به ۱۵ کشور همسایه بوده و از طرفی بخش ویژه ای از تمرکز وزارت صنعت تامین سرمایه تولید واحد های صنعتی کشور است.
وی گفت: ما همانطور که تمرکز ویژه ای به بخش تولید داریم در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه ای نخواهیم داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان عنوان کرد: ما امسال در همین شرایط ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی اماده افتتاح داریم و این نشانگر عظم جدی وزارت صنعت برای رونق تولید است. نگذاریم مشکلات پیش رو و قوانین دست و پا گیر تولید را دچار مشکل کند.
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟