اخبار لوازم خانگی

336 میلیارد تومان کالای قاچاق و ارز در استان فارس کشف شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس ارزش کالای قاچاق و ارز کشف شده در سال 97 را بالغ بر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس ارزش کالای قاچاق و ارز کشف شده در سال 97 را بالغ بر 336 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد .

احمد احمدی‌زاده چهارشنبه 12 تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته مبارزه با کالای قاچاق و ارز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سه ماهه اول امسال 55 میلیارد تومان کالای کشف شده داشتیم که عمده آنها کالای وارداتی از جمله لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی و البسه و پوشاک بوده است .

وی افزود: در حوزه صادرات نیز با قاچاق کالای یارانه‌ای و کالاهایی که با نوسان قیمت مواجه هستند از جمله داروها، نهاده‌های کشاورزی و گوسفند رو به رو هستیم و همان حساسیتی که نسبت به کالاهای قاچاق وارداتی وجود دارد، نسبت به کالاهای صادراتی نیز وجود دارد .

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به وضعیت خوب استان در مبارزه با کالای قاچاق، گفت: طرح جامع مبارزه با کالای قاچاق و ارز به دستگاه‌ها ابلاغ شده و هر سه ماه یکبار میزان اثربخشی آنها گزارش می‌شود .

احمدی‌زاده به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با بازارهای سیاه از جمله انوری شیراز هم اشاره و عنوان کرد: غرفه‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی امروز راه‌اندازی شده عمدتا مربوط به همین کالاهایی است که در خیابان انوری وجود دارد و قاچاق بودن آنها، محرز است .

وی از دستگاه های متولی و رسانه‌ها خواست تا با حضور پر رنگتر در آگاهی بخشی به جامعه نسبت به کالاهای قاچاق اقدام کنند و ضمن اشاره به  مبارزه با برندهای نامعتبر در شیراز خاطرنشان کرد: 18 فروشگاه که اقدام به فروش پوشاک و کالای تحت عنوان برند می‌کردند اما در واقع برند دست سوم و چهارم محسوب می‌شدند، شناسایی شده است.

احمدی‌زاده با یادآوری اینکه از سال96 براساس شیوه نامه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا بحث برندها در دستور کار قرار گرفته و از زمستان سال گذشته مدیریت این موضوع به اصناف سپرده شده است، گفت:  در حال حاضر تابلوی فروشگاه هایی که اقدام به عرضه برندهای نامعتبر را انجام می‌دادند برداشته شده و تمامی فروشگاه‌ها با تخفیف کالای خود را به مصرف کننده عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از فروشگاه های برند خواسته شده تا به شکل کاملا قانونی نسبت به ثبت برند خود در نمایندگی های خارجی اقدام کنند، اما تاکنون هیچ ‎ یک از این 18 فروشگاه شناسایی شده، چنین اقدامی را انجام نداده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس همچنین به تجهیز و ساماندهی پاسگاه‌ها و کانکس‌های سیار مبارزه با کالای قاچاق در مبادی ‎ های استان اشاره و یادآور شد که کانکس‌های سیار در مسیرها نیز در حوزه مقابله پیش ‎ بینی شده است .

احمدی زاده با بیان اینکه در حوزه پیشگیری مردم خود باید وارد شوند، گفت: قوانین اولیه این مهم به بیش از 80 سال گذشته بر می‌گشت اما از سال 92 نمایندگان مجلس قانونی 72 ماده‌ای در این خصوص وضع کردند .

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با کالای قاچاق با کسی تعارف نداریم، گفت: طی سه ماه گذشته حدود هزار و 215 فقره پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی و 74 فقره پرونده کالای قاچاق در دادگاه انقلاب برای کالاهای ممنوعه تشکیل شده است .

به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 10 غرفه با حضور دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جهاد کشاورزی فارس، سازمان اموال تملیکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در جنب دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده که پنج غرفه آن مربوط به شرکت‌ های داخلی است./ایسنا

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟