سایر خبرها

سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان در حال فعالیت است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت از تکمیل اعتبارسنجی بازرگانان کشور ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت از تکمیل اعتبارسنجی بازرگانان کشور خبر داد و گفت: درحال حاضر سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان در حال فعالیت است و همه بازرگانان در این سامانه تحت سنجش اعتبار و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

بهنام امیری با اشاره به تکمیل شدن سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی بازرگانان اظهار کرد: در حال حاضر سامانه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی بازرگانان کشور در حال فعالیت است و همه بازرگانان کشور در این سامانه تحت سنجش اعتبار و رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این سامانه اطلاعات تمام بازرگانان و تجار کشور ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است و هریک از بازرگانان بر اساس سوابق و سایر شاخص‌های تعیین شده، امتیاز لازم را تا سقف 1000 امتیاز کسب کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون واردات و صادرات و فعالیت‌های بازرگانان بر اساس اعتبارسنجی و رتبه‌بندی انجام شده در این سامانه انجام می‌شود یا خیر گفت: در حال حاضر واردات کالا به کشور بخصوص برای تخصیص ارز و مسائل مربوط به آن، بر اساس این رتبه‌بندی صورت گرفته انجام می‌شود.

امیری اضافه کرد: اما در مقابل، باتوجه به اینکه صادرات کالا از کشور محدودیتی از این لحاظ ندارد، صادرات کالا بر اساس رتبه‌بندی بازرگانان انجام نمی‌شود.

15 دی ماه 97، با تصویب هیات وزیران «سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» ملاک تعیین سقف واردات و تعداد رشته فعالیت کارت‌های بازرگانی قرار گرفت./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟