اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی تقلبی در بازار اصفهان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با افزایش قیمت لوازم خانگی به خصوص طی یک سال گذشته شاید کمتر خانواده‌ای بدون نیاز ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با افزایش قیمت لوازم خانگی به خصوص طی یک سال گذشته شاید کمتر خانواده‌ای بدون نیاز جدی، پا به این بازار بگذارد.

 طی چند سال گذشته و به دنبال افزایش نرخ دلار به خصوص از سال 97، تمام بازارها شکل دیگری به خود گرفت و با سیر صعودی قیمت ها رکود شدیدی بر آنها حاکم شده است. بازار لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنا نیست و به گفته فروشندگان، این روزها بیشتر خریدها مربوط به افرادی است که می خواهند به خانه بخت بروند و پدر و مادرشان درگیر خرید هستند یا بعضا به دلیل خرابی، ناچار به خرید لوازم خانگی می شوند.

متاسفانه در شرایط متفاوت امسال و شدت تحریم ها و کاهش ورود برندهای خارجی لوازم خانگی وضعیت نامناسبی بر بازار لوازم خانگی حکمفرما شده، تا جایی که بسیاری از مغازه داران از کاهش درآمد خود گلایه دارند.

برخی مغازه داران تاکید دارند که درحال حاضر مشکل اصلی بازار لوازم خانگی افزایش قیمت و قاچاق کالا نیست، بلکه تقلبی بودن اجناس به خریدار لطمه وارد می‌کند.

یکی از فروشندگان لوازم خانگی در کوچه یخچال، گفت: این روزها خریداران اصلی لوازم خانگی، کسانی هستند که یا به دلیل تهیه جهیزیه و یا خراب شدن وسایل قبلی خود ناچار به خرید شده اند.

او با بیان اینکه بیشتر خریداران از شهرهای اطراف اصفهان هستند، ادامه داد: به علت تعداد بیشتر ازدواج در شهرها و روستاهای اطراف اصفهان، آنها بیشتر از اصفهانی ها در بازار لوازم خانگی دیده می شوند و از سوی دیگر برخی مسافران نیز از بازار اصفهان خریدهای محدودی دارند.

البته مغازه دار دیگری از عدم اعتماد مردم نسبت به کالاهای ایرانی گفت که کالای خارجی به دلیل کیفیت بالا همواره بیشتر از لوازم خانگی تولید داخل مورد استقبال خریداران قرار می گیرند، اما باید توجه داشت که مشکل اصلی بازار لوازم خاگی قاچاق کالا نیست بلکه تقلبی بودن کالاها، خریداران را دچار مشکل می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان نیز در خصوص وضعیت فعلی بازار لوازم خانگی در اصفهان، گفت: متاسفانه بازار لوازم خانگی اکنون در رکود است و برندهای معروف همچون ا‌ل‌جی و سامسونگ علاوه بر اینکه در بازار با کمبود مواجه است، خدمات پس از فروش آنها نیز مشکل دارد.

علیرضا قندی با اشاره به افزایش قیمت لوازم خانگی ایرانی و کاهش قدرت خرید مردم، تصریح کرد: آن دسته از کالاهای ایرانی که مشابه کالاهای خارجی هستند، قیمت بالاتری نسبت به کالاهای خارجی دارند؛ برای مثال ماشین ظرفشویی ایرانی را باید با قیمت هشت میلیون تومان خریداری کرد، در حالیکه برند خارجی همین جنس را می‌توان با نرخ 6 میلیون تومان و به نام کار قاچاق خرید.

وی افزود: در این شرایط مردم به دلیل قدرت خرید پایین خود مجبور به خرید کالای خارجی حتی با وجود کیفیت پایین آن می‌شوند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان در خصوص جلوگیری از خرید کالای تقلبی، خاطرنشان کرد: مصرف کننده باید از اعتبار و داشتن پروانه کسب فروشگاه آگاه باشد، همچنین در فاکتور تمام مشخصات و نوع گارانتی قید شود. دراین صورت می‌توان پس از هر گونه مشکل از خدمات پس از فروش قید شده در فاکتور استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟