اخبار لوازم خانگی

الزام در نظارت واردات قطعات با کیفیت/ تولید لوازم خانگی نباید تعطیل شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از آغاز تحریم های حضور دو شرکت لوازم خانگی کره جنوبی در بازار ایران با ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از آغاز تحریم های حضور دو شرکت لوازم خانگی کره جنوبی در بازار ایران با حاله ای از ابهام مواجه شد. البته اظهار نظرهای متفاوتی در این خصوص وجود دارد و حتی چند وقت پیش از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبری در خصوص حل مشکلات میان نمایندگان ایران و شرکت های کره ای منتشر شد.

اما روز گذشته حسین تنهایی رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در مورد ادامه همکاری دو شرکت لوازم خانگی کره جنوبی با ایران گفت: «متاسفانه مذاکرات برای همکاری دو شرکت لوازم خانگی کره‌ای با ایران به نتیجه نرسیده است. علیرغم علاقمندی کره‌ای‌ها برای همکاری با ایران اما مسئولان دو شرکت لوازم خانگی کره‌ای به دلیل تحریم‌های آمریکا حاضر به همکاری با ایران نشدند. سیستم مالی ایران و کره جنوبی قطع است و گشایشی برای برقراری ارتباط با شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای ایجاد نشد. »

در همین رابطه نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد : بعد از آغاز تحریم های تامین کنندگان اروپایی و حتی ژاپنی ها نیز از ارسال قطعات لوازم خانگی به ایران امتنا کردند.

فریدون احمدی در ادامه افزود : قطعات لوازم خانگی ما عموما از کره، چین، ژاپن و ترکیه تامین می شد. اما در ادامه ژاپن ارتباطش را در این حوزه با ایران قطع کرد. تنها کشورهای کره، چین و ترکیه در حال همکاری با ایران بودند که اخیرا کره جنوبی نیز به دلیل تحریم ها و مشکلات انتقال پول، در ارسال قطعات لوازم خانگی به ایران دچار مشکل شده است.

وی با اشاره به اینکه نمی توان صنعت لوازم خانگی کشور را تعطیل کرد، گفت : تحریم این فرصت در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار داده تا به خودکفایی در حوزه تولید قطعات لوازم خانگی برسیم. در شرایط فعلی دو راه پیش روی بخش تولید لوازم خانگی وجود دارد، اول آنکه به فکر داخلی سازی قطعات باشیم که در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت کارهای خوبی را انجام داده است و یا اینکه از تامین کنندگان چینی و ترکیه برای ادامه روند تولید لوازم خانگی در ایران استفاده کنیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : در هر صورت صنعت و بازار لوازم خانگی ایران نیازمند تولید است و ما نمی توانیم اجازه دهیم که تولید در کشور نابود شود. در بخشی که به همت تولیدگران داخلی در کشور تولید می شود همچنان ممنوعیت واردات برای حمایت از تولید ادامه خواهد داشت اما در بخشی که توان تولید در حال حاضر وجود ندارد، واردات از تامین کننده های چینی و ترکی مانعی ندارد.

فریدون احمدی در پایان گفت : البته واردات به شرط کیفیت باید در اولویت دستور کار بخش صنعت لوازم خانگی باشد. لوازم خانگی یک کالای مصرفی با دوام است و با توجه به هزینه ای که خریدار می کند باید عمر طولانی داشته باشد. در این شرایط نظارت بر کیفیت قطعات وارد شده به ویژه از کشور چین می تواند خیال خریداران را راحت کند. بهتر است در این حوزه سازمان استاندارد و البته انجمن صنایع لوازم خانگی پای کار تر باشند تا در این حوزه مشکلی برای خریداران پیش نیاید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟