اخبار لوازم خانگی

استفاده از گیاهان برای ساخت لوازم خانگی پاناسونیک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلاستیک برای ساخت انواع بطری و قطعات خودرو و لوازم خانگی استفاده می شود و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پلاستیک برای ساخت انواع بطری و قطعات خودرو و لوازم خانگی استفاده می شود و تصور زندگی بدون پلاستیک سخت است اما آنچه که طی سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته، تولید بیش از اندازه پلاستیک و در نتیجه مصرف زیاد سوخت فسیلی است.

شرکت پاناسونیک به منظور حفاظت از محیط زیست به دنبال استفاده از پلاستیک سبز (پلاستیک تولید شده از گیاهان) در ساخت انواع لوازم خانگی مانند یخچال فریزر و جاروبرقی است.

این غول سازنده لوازم الکترونیکی ژاپنی از ساخت پلاستیکی خبر داده که 55 درصد از فیبرهای سلولزی تشکیل می شود و دارای دوام بالایی است.

سلولز یک ماده نامحلول است که از برگ، چوب، پوست و یا دیگر اجزای درختان گرفته می شود.

براساس اعلام پاناسونیک، ماده رزین با بیش از 50 درصد از محتوای گیاه به ندرت برای مصارف تجاری کاربرد دارد زیرا فیبرهای گیاهان نرم هستند و فرآیند قالب سازی برای تولید محصولات خانگی را دچار مشکل می کند.

این شرکت ژاپنی در صدد رفع این مشکل و تولید پلاستیکی بادوام است اما هزینه های تولید این پلاستیک ها از پلاستیک های رایج بسیار بالاتر بوده و در نتیجه، پاناسونیک در تلاش برای همکاری با سایر شرکت ها برای استفاده های بیش تر از این پلاستیک ها است.

شرکت های فعال در این حوزه با افزایش آگاهی جامعه در مورد آسیب های پلاستیک به اقیانوس ها و محیط زیست، به دنبال تولید پلاستیک سبز و توسعه مواد جایگزین هستند که افزایش هزینه های یکی از مشکلات پیش روی شرکت ها است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟