اخبار لوازم خانگی

وظیفه نظارت بر داخلی سازی قطعات لوازم خانگی بر عهده وزارت صنعت است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از آغاز مجدد تحریم ها، موضوع داخلی سازی قطعات لوازم خانگی در اولویت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از آغاز مجدد تحریم ها، موضوع داخلی سازی قطعات لوازم خانگی در اولویت دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و قرار بر این شد که با شناسایی قطعات مورد نیاز این صنعت استراتژیک کشور، شرکت های قطعه سازی با همکاری شرکت های دانش بنیان فعالیت گسترده ای را برای عبور از این بحران آغاز کنند.

در همین رابطه معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت در خصوص وضعیت قطعه سازی در صنعت لوازم خانگی ایران به خبرنگار «ال کا ایران» گفته بود : امسال محور اصلی وزارت صنعت با انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص اهمیت قطعه سازی در صنعت لوازم خانگی بوده و خواهد بود. از اول سال دو جلسه با تمام فعالان این حوزه داشته ایم و در دو محور صادرات به کشورهای همسایه و بومی سازی قطعات لوازم خانگی گفتگو های خوبی شده است. این موضوع در انجمن صنایع لوازم خانگی در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

در همین رابطه ولی ملکی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد : همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد، در شرایط تحریم، سیاست داخلی سازی قطعات از مهمترین و بنیادی ترین سیاست های پیش رو در تولید کشور است که باید توجه ویژه به آن شود.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی توجه خاصی به این مهم دارند افزود : داخلی سازی قطعات صرفا مخصوصا صنعت لوازم خانگی نیست و تمامی صنایع کشور را پوشش می دهد. اما صنعت لوازم خانگی برای کشور بسیار حائز اهمیت است و باید در مسیر درستی قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد : اهمیت داخلی سازی قطعات تا جایی است که می بینیم سرمایه گذاری های کلان کشور گاهی به خاطره یک قطعه لنگ می ماند. در صنعت لوازم خانگی نیز به اینگونه است چرا که در بحث قطعات مشکل وجود دارد و از طرفی نباید تولید در این صنعت متوقف شود.

ملکی گفت : ادامه روند گذشته باعث می شد تا هزینه ها افزایش پیدا کند، سرمایه واحد های تولیدی گردش نداشته، تولیدات ناقص بیشتر شود، بازار دچار کمبود کالا شود و در نهایت رو به تعطیلی بروند از همین رو باید توانمندی های داخلی شناسایی و کمبود ها نیز مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت : طرح داخلی سازی قطعات لوازم خانگی بسیار مهم است و باید برای پیشبرد اهداف آن نظارت های دقیقی برای ادامه یافتن این طرح صورت بگیرد. وظیفه نظارت بر اجرایی شدن آن بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و معاونت صنایع باید با پیگیری های دقیق این طرح ها به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟