اخبار لوازم خانگی

بدعهدی کُره‌ای‌ها،یک فرصت اقتصادی است/تولیدات داخلی باید سهم بازار خود را پس بگیرد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با وجود اینکه صنعت لوازم خانگی ایران قدمت 50 ساله دارد اما در 16 سال اخیر کره ای ها به ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با وجود اینکه صنعت لوازم خانگی ایران قدمت 50 ساله دارد اما در 16 سال اخیر کره ای ها به صنعت لوازم خانگی ما پا گذاشته اند که این اتفاق سبب تعطیلی یا کاهش تولید کارخانه های مختلف ایرانی شده است.این در حالی است که در حال حاضر با بدعهدی کُره‌ای‌ها در تحویل لوازم خانگی فرصت اقتصادی مجددی را برای کشور ایجاد کرده است که باید از آن استفاده کرد.

حمدرضا شهیدی، دبیر انجمن صوتی و تصویری ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت:اکنون که به دلیل این بدعهدی فرصت مجدد اقتصادی برای کشور ایجاد شده است مسئولین باید هم مشکل قاچاق را به طور جدی حل کنند و هم از صنعت داخلی حمایت جدی تری داشته باشند؛چراکه تولیدکننده داخلی از نظر علمی، فنی، ماشین آلات، نیروی انسانی و مهندسی توانایی لازم را دارد و با حمایت دولت می تواند دوباره جایگاه خود را در صنعت لوازم خانگی به دست آورد و سهم خود را در بازار داخلی باز پس گیرد.

وی عنوان کرد:این بدعهدی نمی تواند مشکلی در تامین قطعات و مواد اولیه ایجاد کند،زیرا وقتی از یک برند خارج شویم می توانیم از تمام دنیا قطعات تهیه کنیم.در این میان صدها شرکت چینی با کیفیت و شرکت هایی از ویتنام، تایلند، مالزی و سنگاپور وجود دارد که در زمینه های الکترونیکی کار می کنند و به ما این امکان را می دهند تا از وابستگی شرکت‌های کُره ای خارج شویم و با بقیه کشورها نیز کار کنیم.

رویارویی با مشکلات تولید،کوتاه مدت است
شهیدی با اشاره به اینکه ممکن است در کوتاه مدت واحدهای تولیدی دچار مشکل شوند افزود: اکنون اغلب قطعات لوازم خانگی کُره‌ای مانند تلویزیون در چین تولید می‌شود.بنابراین برای تامین این نوع قطعات در حال مذاکره با چینی ها هستیم تا از طریق شرکت‌های معتبر چینی که اکنون قطعات با کیفیت مورد نیاز برندهای کره‌ای را نیز تامین می‌کنند، تولیدکنندگان داخلی را تامین کنیم تا بتوانند لوازم خانگی با برندهای ایرانی و جدید را وارد بازار کنند.بر این اساس این اتفاق در بلندمدت می تواند فرصت نیز تلقی شود.

دبیر انجمن صوتی و تصویری ایران در ادامه بیان داشت: در صنعت صوت و تصویری در نیمه دوم سال به محصولاتی با همان کیفیت کالاهای کره ای خواهیم رسید که با برندهای ایرانی جایگزین خواهد شد و قیمت این محصولات با توجه به تولید 3 برابری، به تعادل خواهد رسید و از این دوره هم مثل دوره های سختی که به آن عادت داریم، گذر خواهیم کرد.

برندهای داخلی جدید در راه بازار تلویزیون
وی با بیان اینکه وضعیت صنعت تلویزیون در حال حاضر تابع بقیه‌ صنایع کشور بوده و دارای مشکلات خاص خود نیز هست، تصریح کرد: تولید تلویزیون در کشورمان تابعی از میزان مصرف جامعه است و قطعا تولیدکنندگان تلویزیون معتقدند میزان تولید نباید بیشتر از میزان مصرف کالای محصول باشد. به‌طور کلی ما باید نه آنقدر کم تولید کنیم که کمبود محصول احساس شود نه آنچنان زیاد که مازاد تولید داشته باشیم که منجر به ضرر و زیان اقتصادی شود،بر این اساس قطعا تولید در راستای نیاز بازار خواهد بود.

وی در پایان متذکر شد: در حقیقت با توجه به تحریم ها و بدعهدی برخی از کشورها فرصتی برای تولیدات داخلی به وجود آمده است؛چنانچه واردات تسهیل نشود و قاچاق نیز کنترل شود تا کالای مشابه خارجی وارد کشور نشود، قطعا صنعت صوت و تصویر می تواند پس از مدت ها به وضعیت متعادل خود دست یابد و به روزهای اوج خود برگردد؛البته باید بگویم که این امر نیازمند حمایت جدی دولت است.

منبع : عصر مالی

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟