فناوری

راهنمای خرید مانیتورهای گیمینگ سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری برای اینکه بالاترین سطح هیجان را تجربه کنند ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری برای اینکه بالاترین سطح هیجان را تجربه کنند هزینه‌های نسبتا زیادی را صرف خرید کنسول‌ها و تجهیزات جانبی آن می‌کنند. از خرید آخرین مدل‌ کنسول‌ها گرفته تا هزینه‌هایی که برای داشتن بازی‌ها و دسته‌ بازی خرج می‌شود، همه و همه برای اینکه کاربران را در حوادث بازی غرق کند، کافی به نظر می‌رسد. با وجود این هنوز جای یک دستگاه خالی به نظر می‌رسد. کاربران باتجربه‌تر بازی‌های کامپیوتری بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که لذت بردن از اتفاقات و هیجان بی‌نظیر بازی‌ها بدون داشتن مانیتوری باکیفیت و قدرتمند حاصل نمی‌شود. با وجود اینکه تلویزیون‌ها هم پیشرفت‌های خوبی در زمینه پردازش بازی‌های کامپیوتری داشته‌اند اما برای داشتن عملکردی حرفه‌ای و کسب بهترین نتیجه می‌بایست به مانیتورهای مخصوصی که با نام گیمینگ شناخته می‌شوند مراجعه کرد. این مانیتورها با داشتن قابلیت‌هایی همچون زمان واکنش‌ پذیری سریع و نرخ بروزرسانی تصویر بالا و طراحی بهینه کاملا برای اجرای بازی‌های کامپیوتری با گرافیک بالا و پیچیده طراحی و ساخته شده‌اند.

در این زمینه هم جای نگرانی نیست چرا که تولید کنندگان نمایشگرها و مانیتورها در چند سال اخیر پابه‌پای سازندگان کنسول‌ها و بازی‌ها پیش آمده‌اند تا بازی‌های کامپیوتری با زیباترین و چشم‌نوازترین حالت ممکن به نمایش دربیاید.

یکی از نکاتی که خریداران مانیتور با آن روبرو هستند تعداد زیاد مدل‌ها و برندهای فعال در این بازار است که در برخی از موارد موجب سردرگمی آنها می‌شود. در واقع برخلاف بازار کنسول‌ها که محدود به دو سه برند خاص و مدل‌های محدودی است، در بازار مانیتورهای گیمینگ مدل‌ها و ابعاد گوناگون نمایشگر با ویژگی‌های متنوع دست خریداران را برای انتخاب بهترین و کارآمدترین محصول باز گذاشته‌اند.

این تنوع محصول اما گاهی اوقات خریداران را دچار سرگردانی می‌کند، خریدارانی که توقع دارند متناسب با نیازهای خود و هزینه‌ای که می‌پردازند، کارآمدترین و بهترین نمایشگر موجود در بازار را داشته باشند.

برای کمک به این دسته از خریداران در این مطلب سه مدل از برترین مانیتورهای گیمینگ سامسونگ را معرفی کرده‌ایم. سامسونگ به عنوانی شرکتی باسابقه و پیشرو در بازار نمایشگرهای جهان، طی چند سال اخیر مدل‌های متنوعی از مانیتورهای گیمینگ با قابلیت‌های پیشرفته و نوآورانه طراحی و عرضه کرده است.

در آخرین مورد سامسونگ مانیتور گیمینگ مدل CRG5 را به بازار عرضه کرد که به عنوان مانیتوری با نرخ بروزرسانی فوق سریع ۲۴۰ هرتز و سازگار با G-Sync شرکت انویدیا شناخته می‌شود.

C27FG70: اولین

مانیتور گیمینگ C27FG70 سامسونگ به عنوان «اولین نمایشگر منحنی گیمینگ جهان» شناخته می‌شود. این مانیتور ۲۷ اینچی با داشتن زمان واکنش ‌پذیری فوق سریع یک میلی‌ ثانیه‌‌ای‌ تحولی بزرگ را در صنعت بازی‌های کامپیوتری رقم زد. به لطف نرخ‌ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی اجرای روان و بی‌عیب و نقص بازی‌‌ها کمترین انتظاری است که می‌توانید از C27FG70 سامسونگ داشته باشید.

سامسونگ در ساخت پنل این مانیتور از فناوری کوانتوم دات (فاقد ماده کادمیوم) بهره برده تا ضمن پوشش ۱۲۵ درصدی طیف رنگی sRGB، محصولی دوستدار محیط زیست را عرضه کرده باشد.

طراحی منحصربه‌فرد مانیتور با انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متر (1800R) این حس را به کاربران می‌دهد تا بیشتر از گذشته خود را در محیط بازی تصور کنند و از لذت غرق شدن در هیجانات بازی و شور و شوق ناشی از آن بهره ببرند.

مانیتور C27FG70 سامسونگ به گونه‌ای طراحی شده که گیمرها به ساده‌ترین شکل ممکن نمایشگر را برای خود بهینه و سازگار کنند. به کمک داشبورد روی صفحه (UX OSD) می‌توان تنظیمات ضروری بازی را به طور دلخواه و مناسب با ژانر هر بازی تغییر داد. همچنین دکمه‌های میانبری برای تغییر تنظیمات بازی در جلو و پشت مانیتور طراحی شده است. برای تغییر زاویه دید مانیتور هم بازوی لولایی در نظر گرفته شده تا به راحت‌ترین شکل ممکن این کار انجام شود.

مانیتور C27FG70 سامسونگ در سال ۲۰۱۶ به دلیل داشتن طراحی خلاقانه و گیمرپسند جایزه بهترین طراحی را از موسسه معتبر Good Design Award ژاپن دریافت کرد.

نسبت کنتراست جالب توجه ۳۰۰۰:۱، پشتیبانی از قابلیت AMD FreeSync برای اجرای روان‌تر بازی‌ها، حالت محافظ چشم Eye Saver Mode و ویژگی تصویر بدون لرزش (Flicker Free) بخشی دیگر از قابلیت‌های اولین مانیتور منحنی گیمینگ جهان است.

C49HG90: بزرگترین

سامسونگ سال ۲۰۱۷ با معرفی مانیتور ۴۹ اینچی C49HG90 جنب و جوش دیگری به بازار نمایشگرهای گیمینگ بخشید. مدتی پس از عرضه «اولین مانیتور منحنی گیمینگ جهان» این بار سامسونگ «فوق عریض‌ترین مانیتور منحنی گیمینگ» را روانه بازارهای جهانی کرد.

C49HG90 با بهره‌مندی از پنل کوانتوم دات، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۳۸۴۰، پشتیبانی از استاندارد HDR و نمایش بیش از یک میلیارد رنگ مجموعه‌ای کامل را در اختیار دارد تا در چشم‌نوازترین حالت ممکن تصاویر بازی‌ها را به چشم گیمرها منتقل کند.

این مانیتور از نسبت تصویر جدید ۳۲:۹ برخوردار است که با توجه به انحنای ۱۸۰۰ میلی‌متری می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر و خیره‌کننده از تماشای تصاویر مهیج بازی‌ها را خلق کند.

پردازش تصاویر در نمایشگر C49HG90 به لطف نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی و زمان واکنش پذیری یک میلی‌ثانیه‌ای به شکلی روان و بدون لگ رقم می‌خورد. همچین با توجه به کالیبراسیون دقیقی که در C49HG90 صورت گرفته با تغییر مواردی مثل سطح گاما، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، وضوح و مقدار رنگ، بهترین و عالی‌ترین تصویر در هر سبک بازی به چشم گیمر منتقل می‌شود.

CRG5: جدیدترین

جدیدترین عضو نمایشگرهای منحنی گیمینگ سامسونگ CRG5 است که با ابعاد ۲۷ اینچ طراحی شده است. این مانیتور با قابلیت‌های جدیدی همچون نرخ بروزرسانی فوق سریع ۲۴۰ هرتز و سازگاری با G-Sync شرکت انویدیا (NVIDIA) به سادگی از پس پردازش و اجرای نرم و روان بازی‌های با گرافیک بالا بر‌می‌آید.

با نرخ کنتراست 3000:1 جزئیات تصاویر بازی‌ها حتی در تیره‌ترین و روشن‌ترین بخش‌های بازی هم قابل مشاهده خواهد بود و کمتر تصویری است که از دید گیمرها پنهان بماند. علاوه بر این میزان انحنای ۱۵۰۰ میلی‌متری هم به کمک هوش و حواس گیمرها می‌آید تا تمرکزی ۱۰۰ درصدی بر روی حوادث بازی‌ها داشته باشند. در همین زمینه طراحی سه ضلع از لبه‌های مانیتور CRG5 تقریبا بدون حاشیه و در مینیمال‌ترین حالت خود صورت گرفته تا هیجانات بازی گیمرها را بیش از پیش در خود غرق کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟