سایر خبرها

برپایی نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» یعنی باور به خودکفایی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کرم‌پور معتقد است: نمایشگاه‌هایی از جنس «فرصت‌های ساخت داخل و رونق ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کرم‌پور معتقد است: نمایشگاه‌هایی از جنس «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» تلنگر بسیار حساس و به موقع به مسئولان تصمیم‌گیر است که همیشه نگاهشان به خارج از مرزها نباشد.

در رابطه با تاثیر برگزاری نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» در ایجاد روحیه مثبت میان تولیدکنندگان، کوروش کرم‌پور عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است، اگر می‌خواهیم از شعار دادن خارج شویم و عملگرا باشیم باید توجه به ساخت داخل داشته باشیم و به دانش بومی دانشمندان کشورمان ایمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شعار نظام جمهوری اسلامی ایران، بر اساس استقلال است، گفت: همان‌طور که استقلالمان را با خون بدست آوردیم، برای بدست آوردن استقلال در زمینه کالاهای مصرفی نیز، بسیار تلاش کنیم که برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها نقطه آغاز خوبی برای تلاش جهادی در زمینه رونق تولید است.

کرم‌پور با تاکید بر لزوم برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست در طول سال، گفت: از آنجاکه وجود این نمایشگاه به معنای شروع حرکت اصولی در زمینه بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی است، به نظر می‌رسد نباید به برگزاری تنها یکبار این نمایشگاه بسنده کرد بلکه برای تداوم رونق تولید در شرایط فعلی، به نظر می‌رسد که نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» می‌تواند نقش موتور محرک را برای صنایع مفغول بازی کند.

وی معتقد است: تنها باور و ایمان به توان دانشمندان و تولیدکنندگان داخلی است که می‌تواند نسخه شفابخش خروج از تحریم‌ها باشد.

کرم‌پور ‌در ادامه افزود: مسئولانی که توجهی به استعدادهای داخلی ندارند باید نسبت به ظرفیت‌ها و توان داخلی تفهیم شوند و برپایی نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» این خودباوری را در مسئولان و مردم القا خواهد کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما حق نداریم با توسعه واردات که صرفاً به یک قشر خاص در جامعه منفعت می‌رساند، حق توده مردم که همان اشتغال پایدار است را از بین ببریم چراکه با رونق تولید داخل و توسعه زیرساخت صنایع هم از واردات بی‌رویه جلوگیری می‌شود و هم بحث چالش برانگیز اشتغال در سطح جامعه حل می‌شود. در نتیجه می‌توان این طور گفت که  نمایشگاه‌هایی از جنس «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» تلنگر بسیار حساس و به موقع به مسئولان تصمیم‌گیر است که همیشه نگاهشان به خارج از مرزها نباشد.

کرم‌پور با لزوم حمایت از استارت‌آپ‌ها در چنین نمایشگاه‌هایی بیان داشت: ما زمانی می‌توانیم به این خودباوری برسیم که در تولید اعم کالاها به استقلال و خودکفایی دست یافته‌ایم و از کسب و کارهای نوپا در سطح جامعه نیز حمایت کرده باشیم چراکه آینده بسیاری از کالاها به خدماتی که این استارت‌آپ‌ها فراهم می‌کنند وابسته است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟