فناوری

وزارت ارتباطات ١٠ سرور تخصیص داده شده به ما را پس گرفت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل پیام رسان بومی «گپ» با تاکید بر اینکه حمایتی از این پیام رسان به عنوان ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل پیام رسان بومی «گپ» با تاکید بر اینکه حمایتی از این پیام رسان به عنوان شبکه بومی منتخب انجام نشد، گفت: وزارت ارتباطات ١٠ سرور تخصیص داده شده به ما را پس گرفت.

 مهدی انجیدنی در مورد آخرین وضعیت فعالیت این پیام‌رسان گفت: هدف «گپ» با داشتن بیش از ۳ میلیون کاربر فعال، ارائه زیرساخت های مناسب به تمامی ارائه دهندگان کسب و کار است و بر این اساس پوشش نیازهای خدمات اجتماعی کسب و کارهای بزرگ و سازمانها در طرح تجاری ما قرار دارد.

وی درباره میزان تحقق حمایت های دولتی از پیام رسان بومی «گپ» به عنوان یکی از پیام رسانهای منتخب اعلام شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: ۵ گیگ اینترنت حمایتی داریم و ۵ میلیارد تومان وام وجوه اداره شده از وزارت ارتباطات دریافت کردیم که البته هر شرکتی که متقاضی این وام باشد می تواند این مبلغ را از محل وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات دریافت کند و فقط مراحل تخصیص وام برای ما کوتاه‌تر بود. علاوه بر این، ۱۰ سرور به ما تخصیص داده شد که بعدها پس گرفتند.

انجیدنی در مورد دسترسی به مرکز ملی تبادل اطلاعات دولت (GSB ) که قرار بود برای شبکه های پیام رسان قابل دسترسی باشد، گفت: GSB دولت فقط برای دسترسی به سامانه شاهکار که برای احراز هویت کاربران به کار گرفته می شود، برای ما باز شده است. این در حالی است که ارائه این سرویس از سوی دولت هزینه بر است و ما آن را به صورت رایگان عرضه می‌کنیم .

وی افزود: خدمات دولت الکترونیک هم که قرار بود از درگاه پیام رسان های بومی ارائه شود طی جلسه‌ای اعلام شد که دیگر این سرویس قابل ارائه نخواهد بود. به همین دلیل ما به صورت مستقیم وارد مذاکره با سازمان ها برای دریافت خدمات عمومی و دولتی شده‌ایم. برای مثال اکنون طی هماهنگی با شهرداری امکان پرداخت هزینه بلیت مترو در «گپ» فراهم شده است.

مدیرعامل پیام رسان «گپ» با اشاره به خدماتی که برای کسب و کارها روی این پیام رسانها قابل ارائه است، گفت: «گپ» دریافت خدمات سازمانی اجتماعی کاملا رایگان را برای سازمان ها فراهم می کند و از طریق آن سازمان می تواند امکانات و پنلی را برای نیروهای خود فراهم کند. برای مثال نسل جدید خدمات امداد و نجات مبتنی بر مکان با همکاری هلال احمر روی این شبکه ارائه شده است.

وی درباره خواسته پیام رسان های داخلی از دولت، گفت: منطقی است که وقتی شبکه تلفن همراه در کشور وجود دارد، مسئولان از سیم کارت خارجی استفاده نکنند، بر این اساس انتظار این است که مسئولان حداقل در کارهای خودشان نیز از زیرساخت ارتباطی داخلی استفاده کنند. اما متاسفانه ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که دولتمردان ما از زیرساخت ارتباطی خارجی استفاده می کنند./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟