اخبار لوازم خانگی

مشتریانی که تاوان بی تعهدی شرکت ها را می دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگاه فرصت های ساخت داخلی و رونق تولید فرصت خوبی برای صنعت لوازم خانگی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگاه فرصت های ساخت داخلی و رونق تولید فرصت خوبی برای صنعت لوازم خانگی ایران بود تا نیازهای بخش تولید را به خوبی شناسایی و به دنبال رفع آن نیاز ها باشد چنانکه بخشی از تولید این صنعت استراتژیک کشور نیازمند واردات مواد اولیه، قطعات های تک و قطعاتی است که به گفته تولیدکنندگان اگر هم در واردات آن مشکلی وجود نداشته باشد، برای رونق تولید و موضوع خودکفایی نیازمند داخلی سازی است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از شرکت های لوازم خانگی حاضر در این نمایشگاه مشخص شده که تعامل خوبی بین شرکت های تولیدکننده و شرکت های دانش بنیان برای بررسی نیازهای تولید این بخش صورت گرفته است. حضور اساتید، نخبگان و دانشجویان در سالن لوازم خانگی نوید روزهای خوب را می دهد که نیازمند برنامه ریزی دقیق در این حوزه است.

اما نکته قابل تامل عدم حضور برخی از شرکت های لوازم خانگی در این نمایشگاه بود.

واقعیت ماجرا اینجاست که طی سال های اخیر عدم نظارت دقیق بر تولید و همچنین تولید بدون کارخانه در صنعت لوازم خانگی باعث رشد قارچ گونه شرکت های لوازم خانگی شده است. شرکت هایی که با استفاده از اعتبار نام تولید از هر لحاظی خودرا طلبکار دولت و مردم می دانند و هرازچندگاهی سر از تخم بیرون آورده و با ادعای تولید، عوام فریبی می کنند.

با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری برای خودکفایی در تولید و اهمیت نمایشگاه فرصت های ساخت داخل، بسیار از شرکت های بزرگ ایران از حضور در این نمایشگاه امتناع کردند. البته بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ما، برخی از این شرکت های به دلیل عدم اطلاع رسانی درست از سوی انجمن های صنفی خود، از برگزاری این نمایشگاه بی اطلاع بودند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که دشمن قسم خورده این آب و خاک در زمان نقض برجام و آغاز مجدد تحریم ها، اهمیت صنعت لوازم خانگی ایران را درک کرده و در تحریم های ناعادلانه کشور عزیزمان، جایگاه ویژه ای برای تحریم صنعت لوازم خانگی کشور قائل شده است. با این حال برخی از شرکت های لوازم خانگی در کشور هنوز اهمیت موضوع را درک نکرده و صرفا به فکر منافع خود هستند.

 

مردم خرید محصولات بی کیفیت را بر نمی تابند

هرازچندگاهی خبری از رونمایی شرکت ها لوازم خانگی به گوش می رسد که در ظاهر محصول جدیدی را به بازار عرضه کرده اند، اما واقعیت ماجرا کجاست؟

تولید لوازم خانگی در ایران در فرایند پیچیده ای قرار ندارد. تجربه تولید در ایران به واسطه حضور شرکت های قدرتمند و صاحب سبک در تولید افزایش یافته و در این میان برخی از افراد سودجو با استفاده از همین تجربه، شرکت های متعددی را به نام تولیدکننده لوازم خانگی ثبت کرده اند که با واردات قطعات و فرایند ساده مونتاژ، محصولاتی را روانه بازار می کنند که عمدتا هم بی کیفیت هستند.

مثلا در تولید تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی مهمترین قطعه، پنل تلویزیون است که تکنولوژی تولید آن در کشور وجود ندارد و صرفا به کمک واردات و فرایند ساده مونتاژ به اسم محصول جدید و بدون هیچ نظارتی وارد بازار کشور می شود.

نکته جالب تر ماجرا اینجاست که اکثر این شرکت ها، شبکه خدمات پس از فروش هم نداشته و معمولا این خدمات را برون سپاری می کنند. حال تصور کنید با توجه به آنچه که گفته شد اکثر این تلویزیون ها که توسط شرکت های مختلف و با اسامی متفاوت به بازار کشور عرضه می شوند از لحاظ کیفیت در یک سطح بوده و محصول جدیدی نیز محسوب نمی شوند. البته آنچه که گفته شد مختص تلویزیون نیست و محصولاتی مانند یخچال، گاز و … را نیز شامل می شود.

در این شرایط اگر محصولی به دلیل بی کیفیتی دچار مشکل شود، شرکت مادر تعهدی به مشتریان نخواهد داشت و سرو کار مشتری بخت برگشته با شرکت های ارائه دهنده خدمات است که قطعا مسئولیت پذیری شبکه خدمات پس از فروش شرکت های مادر را نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، مردم کشور در شرایط بد اقتصادی هستند. کمی وجدان کاری باعث می شود که با شوآف های تکراری ضررهای مالی به خریداران محصولات لوازم خانگی وارد نشود چنانکه پر واضح است بسیاری از این شرکت های به اصطلاح لوازم خانگی، قطعات اصلی محصولات خودرا از یک تامین کننده دریافت می کنند و در نهایت محصولاتی بسیار بی کیفیت و مشابه با اسامی شرکت های مختلف به بازار عرضه خواهد شد. مردم باید آگاه باشند که قیمت پایین تر این محصولات دلیل مناسبی برای خرید آن نیست و در خرید کالا باید به کیفیت محصولات نیز دقت ویژه تری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟